برترین بازیکن نیم‌فصل کیست؟ مثلثی از سرخابی‌های پایتخت همراه با جنگ قهرمانی

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه، نیم فصل اول لیگ برتر ایران با بی نظمی خاصی به پایان رسید و برخی تیم ها هنوز تعداد مسابقه های برابر با یکدیگر ندارند اما در هر صورت می توان سه بازیکن برتر لیگ را در پایان نیم فصل مشخص کرد.

مهدی قائدی که در دو فصل گذشته زیر نظر علیرضا منصوریان و شفر آلمانی در مجموع 4 بار گلزنی کرده بود با حضور استراماچونی به یکباره احیا شد و ثابت کرد می تواند چه بازیکن باکیفیتی در سطح فوتبال باشگاهی ایران باشد. بعد از روی کار آمدن استراماچونی و البته حضور دیاباته این بازیکن 19 ساله توانست در 16 مسابقه برای تیمش 8 گل بزند و 5 پاس گل نیز به هم تیمی هایش بدهد. نکته قابل توجه اینکه 7 گل از این 8 گل در 10 مسابقه به ثمر رسیده و استقلال می تواند به داشتن یک مهاجم گلزن امیدوار باشد. در آنسو دیاباته نیز با زدن 8 گل در کنار قائدی است و با دادن 2 پاس گل او نیز در بین سه بازیکن برتر نیم فصل نخست قرار گرفته است.

مهدی ترابی ستاره بی چون و چرای این فصل پرسپولیس نیز با زدن 7 گل و دادن 4 پاس گل بالاتر از شیخ دیاباته و پایین از قائدی در جدول برترین ها جای گرفته است. ترابی که فصل گذشته نیز عملکرد قابل قبولی داشت در این فصل به شکل ویژه ای احیا شده و عصای دست کالدرونی است که حالا تیمش را در کنار سپاهان به صدر جدول رسانده است.

شهریار مغانلو و عیسی آل کثیر نیز با زدن 8 گل در طول نیم فصل رقابت شدیدی را برای کسب آقای گلی در لیگ نوزدهم ایجاد کرده اند.