برنامه کمیته المپیک برای پیگیری برنامه‎های المپیکی فدراسیون‌ها

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بر اساس آنچه در ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی به تصویب رسید، اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک و علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و نظارت حوزه ورزش وزارت ورزش افرادی به نمایندگی از این دو نهاد (کمیته و وزارت) مسئول بررسی برنامه های فدراسیون ها برای بازی های المپیک شدند. 

این کمیته دو نفره، بررسی برنامه های المپیکی فدراسیون ها را با فدراسیون های شانس مدال آغاز کرد. کاراته، تکواندو، کشتی (فرنگی و آزاد)، وزنه برداری و شمشیربازی رشته هایی بودند که نمایندگان آنها در نشست های این کمیته شرکت کردند تا برای المپیک توکیو اعلام برنامه داشته باشند. 

در تقسیم بندی انجام شده برای فدراسیون ها و به جز این پنج رشته که به عنوان شانس مدال در دسته اول قرار گرفته اند، سایر رشته ها و فدراسیون ها در دو گروه دیگر تقسیم شده اند؛ گروه دوم ویژه رشته هایی است که در آنها امید به نتیجه گیری و مدال آوری تک چهره ها است مانند تیراندازی و دوومیدانی و گروه سوم که ورزشکاران شان صرفا کسب سهمیه می کنند. 

کمیته دو نفره بررسی برنامه های المپیکی فدراسیون ها قرار است نشست های خود را از این پس با رشته های گروه دوم ادامه دهد. نشست با این دسته  فدراسیون ها از هفته آینده آغاز می شود ضمن اینکه بررسی برنامه های فدراسیون های شانس مدال محدود به نشست های برگزار شده قبل، نمی شود. در مورد این فدراسیون ها نشست های دوباره ای برگزار خواهد شد. 

همچنین نشست بررسی برنامه فدراسیون های گروه سوم بعد از نوروز ۹۸ انجام خواهد شد. 

منبع: مهر