بسکتبال پالایش نفت آبادان – ‌های تک تایلند | نفت به عنوان تیم اول راهی نیمه نهایی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، محمد حسن زاده، مرادی نسب و حاجیان ترکیب آغاز کننده بازی بودند، توپ در ابتدا در اختیار بازیکنان پالایش قرار گرفت، اما اشتباده حامد حدادی در حمله توپ را به تیم میزبان واگذار کرد و در نهایت ۲ امتیاز برای تیم حریف داشت.

نماینده کشورمان در ادامه کار قصد داشت تا امتیازی بگیرد، اما حسن زاده با خطا متوقف شد و ایران صحب پنالتی شد که تبدیل به گل نشد تیم‌های تک در ادامه و روی یک پرتاب ۳ امتیازی اختلاف را به ۵ رساند، اما همکاری حامد حدادی و حسن زاده سرانجام نخستین سبد دو امتیازی را برای ایران در پی داشت. بازیکنان تیم میزبان در ادامه پر اشتباه ظاهر شدند و فرصت‌های کسب امتیاز را از دست دادند، اما همکاری خوب حسن زاده و حدادی بازهم فاصله دو تیم را کمتر کرد.

.‌های تک در ادامه دوباره امتیاز گرفت. بازیکنان پالایش نفت ابادان در دفاع کمی سر در گم بودند و با وجود این که حریفشان بار‌ها موقعیت‌هایی را از دست داد آن‌ها نتوانستند توپ را به خوبی بچرخانند و با اشتباه هایشان موقعیت‌های خوبی را برای حریف به وجود آوردند. تیم میزبان در ادامه هم نمایش خوبی داشت

نماینده تایلند، اما خیلی زود ۵ خطا شد و همین فرصت مناسبی را در اختیار تیم ایران قرار داد. موتور نماینده کشورمان در فاصله ۳ دقیقه مانده تا پایان کوارتر روشن شد و پالایشی‌ها ۴ امتیاز ارزشمند کسب کردند. خطای مجدد تایلندی‌ها بازهم برای ایران موقعیت خوبی به وجود آورد، اما صمد موفق نبود و در ادامه هم نه او و نه حامد نتوانستند پرتاب‌های ۳ و ۲ امتیازیشان راتبدیل به گل کنند.

نماینده تایلند در ادامه بازهم امتیاز گرفت و فاصله بیشتر شد، اما درخشش بازیکنان سامری در ادامه کار هیجان زیادی را به بازی آورد و چند تعویض باعث شد تا اختلاف دو تیم خیلی زود به ۴ امتیاز برسد. حامد حدادی هم در ادامه با گل کردن یکی از پنالتی هایش فاصله را به ۳ امتیاز رساند تا در نهایت این بازی در کوارتر نخست ۲۴ – ۲۱ به سود‌های تک تمام شود.

کوارتر دوم / پالایش نفت آبادان ۱۶-‌های تک تایلند ۹ 


کوارتر دوم توسط پالایشی‌ها آغاز شد، اما اشتباه آن‌ها باعث شد تا تیم‌های تک صاحب توپ شود و نخستین امتیاز این کوارتر را به دست بیاورد. در ادامه، اما پرتاب ۳ امتیازی نتیجه را نزدیک‌تر کرد و سرانجام کار خوب صمد نیکخواه بازی را به تساوی کشاند.

تیم‌های تک بازهم امتیاز گیری کرد، ولی اشتباه آن‌ها و خطا روی حسن زاده دو پرتاب را برای ایران در پی داشت کهالبته هیچ کدام از ان‌ها امتیازی نداشت.‌های تک هم در این میان نتوانست از فرصت استفاده کند و در عوض تیم پالایش نفت آبادان در دو صحنه پیاپی توسط ارسلان کاظمی به امتیاز رسید.

بازی در میانه‌های این کوارتر پایپای و نزدیک دنبال می‌شد، اما روند نماینده کشورمان بهتر بود و پیشرفت آن‌ها مشهود‌تر بود. نماینده تایلند دوباره خیلی زود خطا هایش تکمیل شد و همین کافی بود تا ستارگان ایرانی با بهره گیری از این شرایط از حریفشان پیشی بگیرند.

بازی بسیار نزدیک و پر برخورد دنبال می‌شد و تیم میزبان قصد داشت با چرخش سریع توپ و استفاده از فضا‌های خالی زیر حلقه به امتیاز برسد، اما درخشش بازیکنان ایران و توپ ربایی آن‌ها در بسیاری از لحظات این کوارتر کار را برای حریف مشکل کرد. ستاره تیم میزبان بدون شک آلکساندر بود که با هر صحنه اشتباه مدافعان امتیاز می‌گرفت.

سرمربی تیم بسکتبال‌ها تک که نمی‌خواست بازنده این کوارتر باشد در حالی که نماینده کشورمان بازی را در فاصله کم‌تر از یک دقیقه به پایان پیش بود درخواست وقت استراحت داشت، در ادامه توپ در اختیار پالایش بود، اما حمله آن‌ها مرتبه‌ای دیگر امتیازی به همراه نداشت و توپ در اختیار نماینده تایلند قرار گرفت.

حسن زاده با توپ ربایی خوبش، اما در ۴ ثانبه پایانی سبد ارزشمند را به دست آورد و در نهایت این کوارتر با نتیجه ۱۶ – ۹ به سود نماینده کشورمان و در مجموع ۲۷ – ۳۴ به سود پالایش به پایان رسید.

کوارتر سوم / پالایش نفت آبادان ۲۴ -‌های تک بانکوک ۱۳ 

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان در کوارتر سوم موفق شد توسط حامد حدادی نخستین سبد را به دست بیاورد، اما پرتاب ۳ امتیازی نماینده تایلند بازهم فاصله را کمتر کرد. همکاری خوب صمد نیکخواه و حدادی در ادامه امتیاز ارزشمند دیگری در پی داشت و همین باعث شد سرمربی نماینده تایلند درخواست وقت استراحت داشته باشد.

پالایشی‌ها در ادامه به بازی خوبشان ادامه دادند و توانستند چند امتیاز خوب دیگر کسب کنند. نماینده تایلند در این کوارتر قصد داشت بار‌ها با استفاده از ضد حملات فاصله را کمتر کند، اما همین کافی بود تا فرصت خوبی در اختیاز پالایشی‌ها قرار بگیرد و آن‌ها به راحتی امتیاز بگیرند. در ادامه کار هم توپ ربایی بازیکنان پالایش امتیازی دیگر را در پی داشت و نماینده کشورمان ۱۲ امتیاز از اتیم میزبان فاصله گرفت.

تعقابل حساس دو تیم هم در ادامه بازهم تکرار شد، البته در فاصله ۲ دقیقه تا پایان این کوارتر بازی زیر سبد تیم بسکتبال پالایش رفته بود و نماینده کشورمان روی ضد حملات و توپ ربایی‌ها به راحتی امتیاز می‌گرفت.

نمیانده کشورمان در پایان این کوارتر موفق شد با نتیجه ۲۴ -۱۳ به پیروزی برسد و فاصله اش را با حریف بیشتر کند.