بلیزرز 0-1 واریرز/ طوفان کری در اولین دیدار فینال کنفرانس شرق

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه؛ اولین دیدار فینال کنفرانس شرق سه شنبه شب بین گلدن استیت واریرز و پورتلند تریل بلیزرز برگزار شد و واریرز موفق شد با طوفان استفن کری حریف خود را 94-116 مغلوب سازد و نتیجه را 0-1 کند.

استفن کری و کلی تامپسون روی هم 62 امتیاز برای واریرز کسب کردند و از همتایان خود در بلیزرز، دیمین لیلارد و سی جی مک کالوم، پیشی گرفتند. کری با گل کردن 9 شوت سه امتیازی از 15 شوت، 36 امتیاز گرفت و تامپسون 26 امتیاز افزود تا واریرز در غیاب مهاجم ستاره خود کوین دورانت به یک پیروزی ارزشمند دست یابد. دریموند گرین نیز با 12 امتیاز و 10 ریباند یک دبل دبل را به ثبت رساند.

واریرز که در بازی ششم نیمه نهایی راکتس را حذف کرده بود پس از 3 روز استراحت، در مقابل بلیزر بسیار سرحال و تازه نفس ظاهر شد. این تیم در بازی های پلی آف 2016 و 2017 بلیزرز را 1-4 و 0-4 شکست داده بود.

برای بلیزرز، هود و موریس هارکلس هریک 17 امتیاز کسب کردند و انیس کانتر با ثبت 10 امتیاز و 16 ریباند، بیشرین تعداد ریباند این دیدار را به خود اختصاص داد. لیلارد از 12 شوت خود تنها 4 شوت را وارد سبد کرد و در مجموع 19 امتیاز کسب کرد.

دو تیم که در فصل معمول به تساوی 2-2 رسیده بودند در 16 دقیقه اول این دیدار نیز بازی متوازنی را به نمایش گذاشتند اما بتدریج واریرز سلطه بازی را در اختیار گرفت تا نیمه اول این دیدار با نتیجه 45-54 به سود این تیم پایان یابد. در آغاز نیمه دوم، واریرز طی یک روند امتیاز گیری 5-13 برتری را به 17 امتیاز رساند و نتیجه را 50-67 کرد. اما پورتلند که یکشنبه موفق شده بود در دیدار هفتم نیمه نهایی دنور را شکست دهد تسلیم نشد. رودنی هود و ست کری با شوت های سه امتیازی خود فاصله 17 امتیازی را در پایان کوارتر سوم به 6 امتیاز کاهش دادند تا کوارتر سوم با نتیجه 71-77 پایان پذیرد. تقابل برادران کری (استفن و ست) نیز در این بازی خالی از لطف نبود.

در کوارتر چهارم کوک با دو شوت سه امتیازی، مجددا برتری واریرز را به 14 امتیاز رساند. تعداد شوت های سه امتیازی واریرز در این دیدار بیش از آن بود که بلیزرز بتواند آنها را جبران کند. واریرز 51.5 درصد از شوت های خود را از پشت قوس سه امتیازی شلیک کرد و شاید این امرعامل اصلی پیروزی این تیم در این دیدار بود.

دیدار دوم فینال شرق بین این دو تیم پنج شنبه شب در اوکلند به میزبانی واریرز برگزار خواهد شد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسکای