بناکار: آنالیز دقیقی از ذخیره‌های برزیل نداشتیم/ مربیان بزرگ در مواقع حساس توانایی‌‌شان را بروز می‌دهند

کارشناس والیبال ایران گفت: فکر می‌کنم کادر فنی تیم ملی آنالیز درست و دقیقی از بازیکنان ذخیره برزیل نداشت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، عادل بناکار درمورد شکست 3 بر 2 ایران مقابل برزیل در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های 2019 اظهار داشت: واقعاً تیم ایران خوب بازی کرد و اگر در ست چهارم چند اشتباه فردی مرتکب نمی‌شد می‌توانست کار را تمام کرده و برنده بازی باشد؛ البته برزیل را هم نباید هیچگاه دست‌کم گرفت، چون آنها همیشه و در همه مسابقات خطرناک هستند.

وی ادامه داد: برزیلی‌ها اشتباهات کمتری داشتند و توانستند به پیروزی برسند. فکر می‌کنم در ست پنجم ملی‌پوشان ایران روحیه جنگندگی خود را از دست دادند و کمی خسته شده بودند. به عقیده من آنها در ست چهارم تمام توان خود را به کار گرفتند و برای ست پنجم توان زیادی نداشتند. 

کارشناس والیبال ایران خاطرنشان کرد: ما بازیکنان خوبی روی نیمکت داریم که کادر فنی می‌توانست در لحظات حساس از وجود آنها استفاده کند. درست است که امیر غفور، فیاضی، معروف، موسوی، حضرت‌پور و سایر ملی‌پوشان عملکرد بسیار خوبی داشتند، اما سوال من این است که آیا بازیکنانی همچون قائمی و معنوی‌نژاد بد هستند که از حضورشان استفاده نمی‌شود؟  من فکر می‌کنم آنها چیزی از بازیکنان داخل زمین کم ندارند و می‌توانند در مواقع حساس به داد تیم ملی برسند. 

بناکار گفت: برزیلی‌ها در جریان بازی 4 بازیکن اصلی خود را بیرون کشیدند و از بازیکنان ذخیره استفاده کردند. آنها با همین تغییرات توانستند شرایط مسابقه را به سود خود تغییر دهند. در تیم ایران تمام بازیکنان واقعاً عالی بازی کردند، اما این موضوع را هم باید بگویم که مربیان بزرگ در مواقع حساس توانایی‌ خود را بروز می‌دهند که کولاکوویچ امروز نتوانست این کار را بکند. شاید با ایجاد چند تغییر در ترکیب اصلی می‌شد ایران را به سمت پیروزی برد.

وی عنوان کرد: باید دید هدف والیبال ایران برای این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌ها چیست؟ می‌دانم که خیلی از تیم‌ها به دنبال ایجاد جوانگرایی و کسب تجربه و هماهنگی برای حضور در پیکارهای انتخابی المپیک هستند. باید دید که ایران هم دنبال همین موضوع است یا می‌خواهد سکو کسب کند؟ ملی‌پوشان با پیروزی بر برزیل می‌توانستند با اعتماد به نفس بیشتری به کار خود ادامه دهند، اما این اتفاق رخ نداد.

کارشناس والیبال ایران گفت: امروز ایران با تیم بزرگی به نام برزیل بازی داشت و قطعاً بازی با چنین تیمی سختی‌های خاص خودش را دارد. فکر می‌کنم کادر فنی آنالیز دقیقی از بازیکنان ذخیره برزیل نداشت و از همین موضوع آسیب دید. غیبت رزنده هم تاثیر چندانی روی عملکرد این تیم نداشت، چراکه پاسورهای برزیل در پخش توپ‌ها عملکرد مناسبی داشتند و در ست پنجم چند بار هم تیمی‌هایشان را در موقعیت بدون دفاع قرار دادند. 

بناکار ادامه داد: ما هنوز نتوانستیم بازی بدون سعید معروف را آزمایش کنیم. شاید هنوز شجاعت این کار را نداریم، اما دیدیم که برزیلی‌ها خیلی راحت پاسور مطرح و برجسته خود را در ترکیب قرار ندادند و بازهم پیروز شدند. ما هم باید در شرایط درست به پاسورهای جوان میدان بدهیم  و به فکر دورانی باشیم که به هر دلیلی معروف را در اختیار نخواهیم داشت.

منبع:‌ فارس