بهتر بود کادر بهتری برای تیم ملی بوکس انتخاب می شد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، علیرضا استکی را همه می‌شناسند، نه فقط حضورش در بوکس بلکه چند سال اثرگذاری و فعالیت در کنار امیر علی اکبری که منجر به پیروزی‌های مکرر وی شد از او چهره‌ای شناخته شده و موفق در ورزش ساخته است.

چهره‌ای که البته مدتهاست از رأس تیم‌های ملی بوکس دور مانده اما مشاوره‌هایی فنی به همین رئیس جدید فدراسیون هم می‌دهد هرچند معتقد است بهتر بود تیم ملی با کادر فنی توانمند جدیدی اداره می‌شد.

علیرضا استکی در خصوص اتفاقات دو سال گذشته و جدایی نسبی اش از سیستم بوکس گفت: از سال ۹۶ من خود به خود از بوکس جدا شدم و بیشتر به کارهای شخصی و بیزینس و البته حضور در کنار امیر علی اکبری پرداختم.

وی ادامه داد: خوشبختانه موفقیت‌های امیر علی اکبری در مبارزات دشوار آن هم با قدرت تمام بهترین رویدادهایی بود که تجربه می‌کردم. تمام تلاشم را کردم تا کمک کنم از فیزیک یک کشتی گیر یک بوکسور توانمند ساخته شود تا جایی که کسی باور نمی‌کند اصلاً کشتی گیر بوده و همه فکر می‌کنند او یک بوکسور بوده است. امیدوارم موفقیت برای امیر علی اکبری عزیز ادامه دار باشد و من هم به نوبه خودم هر کاری از دستم بر بیاید انجام خواهم داد.

استکی در پاسخ به این سوال که رابطه تان با فدراسیون جدید به چه صورت است گفت: اگرچه در زمان انتخابات ممکن است عده‌ای از ما در گروه دیگری فعالیت می‌کردیم اما معتقدم وقتی فردی رئیس می‌شود وظیفه ما این است که با تمام وجود از او حمایت کنیم. من هم به نوبه خودم هر مشاوره‌ای لازم بود به ایشان داده‌ام اما صلاح دیدم که فعلاً وارد جو بوکس نشوم.

قهرمان سابق بوکس کشور گفت: کمی سر تیم بزرگسالان جبهه دارم که این تیم دو سال است تمرین می‌کند و نتیجه لازم را نگرفته است. البته امیدوارم در قهرمانی آسیا و رقابت‌های آتی جبران کند و خاطره بازی‌های آسیایی و ناکامی در آن فراموش شود. اگر می‌توانستم جلوی کاری در سال ۹۷ را بگیرم یا اقدامی دیگر انجام دهم بعد از ناکامی بوکس در جاکارتا کادر فنی خوبی برای تیم می‌آوردم تا عملکرد تیم هم بهتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا توصیه می‌کنید سام پسر خودتان هم وارد رشته بوکس شود گفت: سام به طور کلی به ورزش علاقه مند است و خودش هر رشته‌ای را که دوست داشته باشد ادامه می‌دهد. دخالتی در این موضوع نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم وارد رشته‌ای شود که به آن علاقه دارد.

استکی در پاسخ به این سوال که اگر بخواهد یک اتفاق غیر ممکن در سال ۹۸ را نام ببرد (با خنده) گفت: بنویسید امیر علی اکبری MMA را کنار می‌گذارد و وارد دنیای بوکس حرفه‌ای می‌شود. البته که این محال هم اتفاق بیفتد مطمئنم هر جا که باشد موفق است.

منبع: مهر