بهنام محمودی: رئیس آینده باید مورد قبول خانواده والیبال باشد/ درآمد کمتر می‌شود

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، پس از تصمیم FIVB و حذف رقابت‌های زیر ۲۳ سال از تقویم جهانی، فدراسیون ایران نیز اعزام تیم امید در دو بخش بانوان و مردان به مسابقات قهرمانی آسیا را لغو کرد.

بهنام محمودی درباره تصمیم فدراسیون والیبال و عدم اعزام تیم امید به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: باید شرایط مالی فدراسیون را سنجید. همچنین باید دید تیم ملی در چه شرایطی قرار دارد، واضح است هر چه در مسابقات بین المللی شرکت کنیم تجربه ملی پوشان افزایش خواهد یافت و این برای آینده والیبال خوب است. اما باید دید هدف فدراسیون والیبال چیست.

کارشناس والیبال در ادامه گفت: قطع به یقین باید شرایط مالی سنجیده شود، اگر شرایط خوب باشد باید تیم به مسابقات اعزام شود. هدف گذاری که فدراسیون انجام داد در این زمینه مهم است اما در کل بازیکنان رده امید باید تجربه زیادی کسب کنند تا بتوانند برای آینده تیم ملی مفید باشند.

وی در پاسخ به این سوال که گرفتن چنین تصمیمات مهمی بدون دبیر و هیأت رئیسه چقدر می‌تواند به والیبال آسیب برساند، گفت: داوری (سرپرست فدراسیون والیبال) جزو مدیران ورزشی است اما به هر حال او والیبالی نبوده است. باید از خبرگان والیبال و هیأت رئیسه برای گرفتن تصمیمات استفاده شود. والیبال نیاز دارد تا هر چه سریع‌تر رئیس خود را بشناسد و با توجه به رئیس تصمیمات مهم گرفته شود. فدراسیون نیاز دارد تا هر چه زودتر هیأت رئیسه و دبیر خود را بشناسد، سال آینده سال سختی برای والیبال است چرا که رویدادهای مهمی پیش رو داریم و ایران نیز میزبانی قهرمانی آسیا را بر عهده دارد.

محمودی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی قطعاً درآمد فدراسیون کمتر خواهد شد، بحث اعزام‌ها و قیمت ارز مشکلاتی را برای فدراسیون پیش خواهد آورد و اینها نیازمند آن است که یک مدیریت خوب این شرایط را کنترل کند.

کاپیتان سابق تیم ملی درباره شرایط لیگ والیبال نیز گفت: این تصمیم که مسابقات به صورت غیرمتمرکز برگزار شد، تصمیم خوبی بود. امیدوارم با همین روال پیش برود، به هر حال اینکه اگر قرار باشد مسابقات به صورت متمرکز برگزار شود اتفاق خوبی نبود. فدراسیون باید راجع به مدیریت تماشاگران تصمیمات جدی اتخاذ کند، والیبال یک رشته دانشگاهی است و باید سعی کنیم فرهنگ خوبی از سوی بازیکنان و تماشاگران به نمایش بگذاریم امیدوارم در چند بازی باقی مانده تا پایان مسابقات آرامش در والیبال حکمفرما شود. برای سال آینده باید برنامه ریزی مناسب‌تری برای برگزاری رقابت‌های لیگ انجام گیرد.

بهنام محمودی در پایان گفت: برای خانواده والیبال آرزوی موفقیت دارم، نیاز داریم هر چه سریع‌تر تکلیف رئیس فدراسیون مشخص شود و افرادی در رأس کار قرار گیرند که توانمند و مورد قبول جامعه والیبال باشند و بتوانند پول و بودجه خوبی برای این رشته جذب کنند که این نیاز به همدلی خانواده والیبال دارد.

منبع: مهر