تاجگذاری جوکوویچ در پایان رالی 5 ساعته

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، فینال تنیس 2 هزار امتیازی ویمبلدون عصر امروز با حضور هزاران تماشاگر و میلیون ها بیننده تلویزیونی میان راجر فدرر سوییسی و نواک جوکوویچ صربستانی آغاز شد.


این بازی خیلی نزدیک تر و جذاب تر از آنچه که پیش بینی می شد، پیش رفت. اسطوره سوییسی که پرافتخارترین تنیسور تاریخ به حساب می آید، بعد از اینکه ست نخست را با نتیجه نزدیک 7 بر 6 واگذار کرد، در ست دوم به راحتی و با نتیجه 6 بر یک از سد حریف خود گذشت.


جوکوویچ که مدافع عنوان قهرمانی به حساب می آمد، در ست سوم بار دیگر پایاپای با فدرر پیش رفت و در امتیاز آخر به پیروزی رسید. 


ست چهارم بازهم با قدرت نمایی راجر فدرر همراه بود و او 6 بر 4 حریفش را مغلوب کرد تا همه چیز به ست پنجم کشیده شود. 


اوج حساسیت و جذاب فینال ویمبلدون بین مرد شماره یک و 3 تنیس جهان در ست پنجم بود. بعد از تساوی 6 بر 6 فدرر و جوکوویچ، کار تا امتیاز 12 برابر هم پیش رفت و طبق قوانین در این امتیاز بریک تعیین کننده قهرمان بود. جوکوویچ مثل ست های اول و سوم در بریک موفق بود و توانست حریف قدرتمند خود را شکست دهد تا جام قهرمانی را برای دومین سال متوالی بالای سر ببرد.


این شانزدهمین گرنداسلمی بود که تنیسور صربستانی به دست آورد و او حالا از هر زمان به رافائل نادال با 17 گرنداسلم و راجر فدرر با 20 گرنداسلم نزدیک تر شده و جایگاه خود را در رده نخست تنیسورهای برتر جهان در حال حاضر تثبیت کرد.

منبع: ورزش سه