تاریخ سازی لیونل مسی در سال 2020؛ کدام رکورد بزرگ شکسته خواهد شد؟

آیا در سال 2020، لیونل مسی، یک رکورد تاریخی دیگر را به نام خود ثبت خواهد کرد؟ به احتمال زیاد، شاهد رکوردشکنی‌های دیگری از اسطوره بارسلونا خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ لیونل مسی با دریافت ششمین توپ طلای خود در سال 2019، رکورد تاریخی دیگری را به نام خود ثبت کرد. او تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که برنده شش توپ طلا شده است. بعد از او کریستیانو رونالدو با پنج توپ طلا قرار دارد. او طی این سال‌ها رکوردهای جاودانه دیگری نیز بر جای گذاشته است: شش کفش طلا، چهار لیگ قهرمانان اروپا و 10 قهرمانی لیگ اسپانیا.

آمارهای گلزنی لیونل مسی، همواره در این سال‌ها فوق‌العاده بوده است. از سال 2010 تا کنون، مسی تنها در سال 2013 کمتر از 50 گل به ثمر رسانده است. در مابقی سال‌ها، مسی در هر سال برای بارسلونا و تیم ملی آرژانتین، 50 گل یا بیشتر را در یک سال میلادی به ثمر رسانده است. او در سال 2012 رکورد بی‌نظیر 91 گل را ثبت کرده است؛ 79 گل برای بارسلونا و 12 گل برای تیم ملی آرژانتین. این رکورد تاریخی تا کنون دور از دسترس بوده و به نظر هم نمی‌رسد تا سال‌ها بازیکنی به نزدیکی آن برسد.

با توجه به این آمار فوق‌العاده، به نظر می‌رسد لیونل مسی در سال 2020، رکورد تاریخی بیشترین گل زده برای یک باشگاه را نیز مال خود کند.

در حال حاضر رکورد بیشترین گل زده با پیراهن یک تیم متعلق به افسانه فوتبال برزیل و جهان، پله است. پله طی 17 سال، 643 گل برای باشگاهش سانتوس به ثمر رساند (1956 تا 1974). برای دهه‌ها هیچکس تصور شکسته شدن این رکورد را نیز نمی‌کرد. اما در حال حاضر، لیونل مسی فاصله چندانی با شکستن آن ندارد.

مسی تا پایان سال میلادی 2019، رکورد 618 گل در بازی‌های رسمی برای بارسلونا را به ثبت رسانده است. او تنها با به ثمر رساندن 25 گل در سال 2020، به رکورد پله می‌رسد. با توجه به میانگین بیش از 50 گل زده در 10 فصل اخیر، این رکورد کاملا برای ستاره آرژانتینی بارسلونا در دسترس است.

اگر اتفاق خاصی مانند مصدومیت یا افت بی‌سابقه برای مسی رخ ندهد، باید شاهد ثبت رکورد بیشترین گل زده با پیراهن یک باشگاه به نام لیونل مسی باشیم. این رکورد در صورت وقوع، بعد از حدود نیم قرن شکسته می‌شود!