تثبیت برتری تیم ملی ایران در رده بندی فیفا در آستانه جام ملت های آسیا

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، در حالی که تنها 11 روز به بزرگترین نمایش ورزشی آسیا باقی مانده، تیم ملی ایران امیدوار است با کسب چهارمین عنوان قهرمانی با عناوین ژاپن در این رقابت ها برابری کند.

در رده بندی اخیر فیفا، ایران بهترین تیم قاره آسیا  و بیست و نهمین تیم جهان شناخته شد و همین موضوع انگیزه و اعتماد به نفس آنان را بالا برد تا در انتهای سال 2018 یک فصل بی نظیر را پشت سر بگذارند. تیم ملی استرالیا که در دوره پیشین رقابت های جام ملت های آسیا یعنی 2015 عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده بود در رده بندی اخیر فیفا رتبه چهل و یکم جهان را به دست آورد و اکنون به عنوان تیم دوم آسیا وارد امارات می شود.

ژاپن که با چهار قهرمانی پرافتخارترین تیم این تورنمنت محسوب می شود و در جام جهانی 2018 تنها دقایقی با یک چهارم نهایی فاصله داشت، در رده بندی فیفا با 11 پله صعود در جایگاه پنجاهم ایستاده است. کره جنوبی و عربستان سعودی نیز به ترتیب رتبه های پنجاه وسوم  و شصت و نهم را به خود اختصاص داده اند.

تیم ملی ایران که آخرین بار در سال 1976 به قهرمانی جام ملت های آسیا دست یافت این بار در گروه دی با تیم های عراق، ویتنام و یمن هم گروه شده است.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: ای اف سی