تحلیل روز از فردای دربی تهران | استقلال از ترس شکست، شکست!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ شهرآورد تهران روز گذشته با برتری یک بر صفر پرسپولیس همراه شد اما حواشی این دیدار پیش از آغاز این مسابقه شروع شده بود.

پیشتر قرار بود این مسابقه روز جمعه 29 شهریور برگزار شود اما باتوجه به درگذشت پسر شش ساله و اتفاقات بعد از آن، شورای تامین تصمیم گرفت این مسابقه روز یکشنبه ساعت 16 آغاز شود. شرایط دو تیم برخلاف گذشته کاملا متفاوت از هم بود. پرسپولیس با کسب شش امتیاز از سه مسابقه درصدد رسیدن به صدر جدول بود ولی استقلال با کسب دو امتیاز از سه دیدار قبلی خود در قعر جدول رده بندی جا خوش کرده بود و هواداران انتظار داشتند با کسب نتیجه مناسب در این دیدار بتوانند به لیگ برتر برگردند.

استراماچونی اما در این مسابقه تدافعی ترین چینش ممکن را راهی زمین مسابقه کرد؛

سیستم سه شش یک برای این دیدار سورپرایز او برای هواداران بود که تلاش می کرد به هر قیمتی که شده خط هافبک قدرتمند پرسپولیس را از کار بیاندازد و در عمل بتواند با ضدحمله به سرخ های تهران ضربه نهایی را وارد کند.

از کار افتادن خط هافبک پرسپولیس رخ داد اما عدم برنامه مشخص برای ضد حمله باعث شد تا برنامه ریزی استراماچونی با اشتباه همراه شود.

هرچند اگر ضربه پنالتی علی کریمی وارد دروازه بیرانوند شده بود تحلیل ها 180 درجه برعکس می شدند!

گفتنی است استقلال در حمله به سیستم پنج چهار یک تغییر تاکتیک می داد اما ناهماهنگی مفرط در خط هافبک باعث می شد توپ رسانی به بازیکنان در خط حمله انجام نشود.

استراماچونی در این مسابقه به دلیل ترس از شکست، شکست!

اگر کمی شجاع تر رفتار می کرد می دانست که خط هافبک پرسپولیس به راحتی توسط نفت آبادان و پارس جنوبی نیز مهار شده بود و اصلا نیاز نبود با هشت دفاع چنان پرس سنگینی انجام شود.