تحلیل روز | سرنوشت حضور استراماچونی در استقلال به کجا می‌رسد؟

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ استقلال بیش از 2 ماه است که سرمربی دائمی ندارد و بعد از برکناری شفر آلمانی، فرهاد مجیدی به عنوان مربی موقت جانشین او شد.

مجیدی 4 بازی در لیگ برتر و 2 بازی در لیگ قهرمانان اسیا سرمربی این تیم بود و اتفاقا نتایج قابل قبولی کسب کرد هرچند حریف قدری در این چند بازی لیگ مقابل استقلال قرار نگرفت و 3 بازی از 4 دیدار انتهایی مقابل حریفان انتهای جدول و مدعی سقوط بود با این حال اما نتایج روی کاغذ برای مجیدی قابل قبول بود.

هیات مدیره استقلال اما از همان ابتدا به دنبال قرارداد با مربی بزرگ خارجی و اروپایی بودند و طی صحبت هایی که در رسانه ها داشتند عنوان کردند که مجیدی نیز این مسایل را پذیرفته و خودش میداند که در پایانم فصل بازهم به عنوان دستیار سرمربی خارجی در استقلال فعالیت خواهد کرد.

فصل که تمام شد اما مجیدی ظاهرا زیر قاعده ی بازی زد و با مصاحبه هایی که بویی از دستیاری در فصل بعد نمیداد برای استقلال چالش جدیدی ایجاد کرد. با این حال اما اعضای هیات مدیره سخت به دنبال معرفی مربی جدید خود از اروپا بودند و به همین دلیل مذاکراتی را با استراماچونی سرمربی سابق اینترمیلان انجام دادند و بعد از کش و قوس های فراوان با او به توافق نهایی رسیدند.

توافقات با او در ترکیه انجام شد اما استقلال هم مانند پرسپولیس با مشکلات ارزی رو به رو است تا زمانی که ظاهرا 300 هزار دلار به استراماچونی پرداخت نشود او به ایران نخواهد امد. استراماچونی قرار بود عصر سه شنبه وارد ایران شود اما حالا خبر رسیده که شنبه به ایران می اید. اسماعیل خلیل‌زاده، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در گفت‌وگو با رادیو ورزش اعلام کرد که آندره‌آ استراماچونی، گزینه اصلی هدایت تیم فوتبال استقلال در پس از ایمیل قراردادش، تا شنبه هفته آینده به ایران می‌آید. خلیل‌زاده همچنین گفت سقف رقم قرارداد استراماچونی و دو دستیارانش طبق مصوبه هیئت مدیره ۷۰۰ هزار یورو خواهد بود.

خبرنگار: سپهر خرمی