تصمیمی عجیب در آستانه انتخابات وزنه‌برداری/ مهندسی الکترونیکی انتخابات!

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، در حالی‌که انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی قرار است یکشنبه 16 تیرماه در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شود، اما تصمیمی عجیب در آستانه برگزاری انتخابات باعث ایجاد شائبه و حاشیه شده است.

صبح امروز خبری اعلام شد مبنی بر اینکه قرار است انتخابات وزنه‌برداری برای نخستین بار به صورت الکترونیکی برگزار شود که تعجب همگان را در برداشت. اتفاقی که در مجامع انتخابی تا کنون سابقه نداشته و برای نخستین بار قرار است به شکل خلق الساعه و ناگهانی اجرا شود. 

این تصمیم در حالی‌ تنها چند روز پیش از برگزاری انتخابات مطرح شده که تا کنون و حتی در چند سال اخیر روال برگزاری مجامع به این صورت بوده که رای‌گیری به صورت دستی و مخفیانه برگزار می‌شده است. اینکه به یکباره چه اتفاقی رخ داده که مسئولان وزارت ورزش یک شبه به این نتیجه رسیده‌اند که روند معمول برگزاری مجامع انتخاباتی را دستخوش تغییر کنند، جای سوال و ابهام دارد.

آیین نامه برگزاری مجامع می‌گوید انتخابات فدراسیون‌های ورزشی باید به صورت مخفی و دستی رای گیری شود، اما چرا در آستانه انتخابات وزنه برداری که شائبه دخالت وزارت ورزش و اینهمه حاشیه و تنش وجود دارد، به یکباره چنین تصمیمی اعلام می‌شود؟

از طرفی این سیستم را‌ی‌گیری کجا و چه زمانی و توسط چه نهاد و افرادی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته تا از صحت و سلامت نتایج آن اطمینان حاصل شود و باعث ایجاد حواشی بیشتر در انتخابات نشود؟

و از سوی دیگر کدام نهاد ثالث نظارتی این سیستم را تایید کرده‌اند که تصمیم به پیاده‌سازی آن گرفته شده است؟ 

از سوی دیگر آیا اعضای مجمع که قرار است برای نخستین بار چنین پدیده ای را تجربه کنند، آشنایی و تخصص کافی برای رای دادن با چنین سیستمی را دارند و چه ضمانتی وجود دارد که به هنگام رای گیری با چنین پدیده تازه و بی سابقه ای دچار خطا و اشتباه نشوند؟

به نظر می‌رسد وزارت ورزشی در تصمیمی عجولانه و بدون اعلام قبلی چنین اقدامی را انجام داده که ممکن عواقب و لطمات جبران‌ناپذیری را برای ورزش کشور داشته باشد به خصوص اینکه در سال‌های اخیر همواره شائبه دخالت مسئولان وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی و مهندسی کردن نتایج روی این وزارتخانه سایه انداخته که این اقدام نیز می‌تواند مورد نقد منتقدان دائمی مهندسی نتایج توسط وزارت ورزش قرار گیرد.

منبع: فارس