تمجید اتحادیه جهانی کشتی از عملکرد آزادکار ایرانی/ گُلیج برای دومین بار از قهرمانی‌اش دفاع کرد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مجتبی گُلیج آزادکار وزن 97 کیلوگرم ایران شب گذشته (سه‌شنبه) با پیروزی مقابل تمام حریفان مدال طلای رقابت‌های زیر 23 سال قهرمانی امیدهای جهان در بوداپست را از آن خود کرد.

سایت اتحادیه جهانی کشتی با انتشار عکس آزادکار ایران بر روی صفحه‌ اصلی خود نوشت: گُلیج با عملکردی چشمگیر موفق شد دومین مدال طلای خود در رقابت‌های زیر 23 سال قهرمانی جهان را از آن خود کند. آزادکار وزن 97 کیلوگرم ایران که در سال 2017 اولین مدال طلای خود در رقابت‌های زیر 23 سال (امیدها) قهرمانی جهان را از آن خود کرده بود، در مسابقات جهانی 2018 رقابت نکرد و شب گذشته مقابل شامیل موسایف قهرمان جهان در سال 2017، با پیروزی 8 بر 2 مدال طلا را کسب کرد.

گُلیج در این رقابت‌ها در دور اول با نتیجه 11 بر صفر لوکاس کراساسکاس از لیتوانی را شکست داد و در دومین مبارزه نیز مقابل گی وی ماتچاراشویلی از گرجستان با نتیجه 8 بر 6  پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 2 از سد دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس گذشت و راهی دیدار فینال شد و در دیدار نهایی نیز شامیل موسایف از روسیه را با نتیجه 8 بر 2 مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.

منبع: فارس