توهین به مربیان و ملی پوشان نقطه تاریک والیبال است

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تیم والیبال خاتم اردکان، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر والیبال، دومین شکست خود در مرحله اول پلی آف مقابل تیم کاله مازندران تجربه کرد تا از دور رقابت ها کنار رود.

محمدرضا سالک سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان درباره شکست مقابل تیم کاله مازندران در مرحله پلی آف مسابقات گفت: پنج هفته پایانی دور برگشت رقابت‌ها،  شهرام محمودی را به دلیل مصدومیت از دست دادیم. برای بازی رفت پلی آف به هر نحوی که شد او را آماده کردیم و در ترکیب قرار دادیم ولی متاسفانه به دلیل آسیب دیدگی کارایی لازم را نداشت و در بازی برگشت هم از او استفاده نکردیم.

سالک افزود: شهرام در پست مهم و تاثیر گذاری قرار دارد و همین باعث شد تا نبود او بسیار به ضرر تیم شود. در بازی برگشت مقابل کاله از بازیکنی در پست غیر تخصصی استفاده کردیم و متاسفانه نتیجه نگرفتیم. نبود شهرام محمودی در شکست تیم بسیار تاثیر گذار بود.  همانطور که آسیب مهدوی در تیم سیرجان این تیم را فلج کرد نبود محمودی هم به تیم ما آسیب رساند.

وی ادامه  داد: زمانی که محمودی در تیم حضور داشت نتایج خوبی به دست آوردیم و به محض آسیب دیدگی او تیم دچار مشکل شد و بازیکن جایگزین هم انتظارات را برآورده نکرد.

سالک درباره سطح کیفی مسابقات نیز گفت: ۸ تیم حاضر در مرحله پلی آف از نظر فنی، توان و قدرت در یک سطح بودند. اگر آسیب دیدگی ها برای برخی از تیم‌ها پیش نمی‌آمد نتایج تغییر می‌کرد. بازی دو تیم پیکان و سایپا نیز به بازی سوم کشیده شد و هر تیمی که از نظر روانی بهتر باشد نتیجه خواهد گرفت.

سرمربی تیم والیبال خاتم درباره فشردگی برنامه مسابقات اظهار کرد: فشردگی رقابت‌ها به تیم های شهرستانی آسیب زد. خیلی از مسیرها را باید دو پروازه طی می‌کردیم. در نتیجه این مسئله منجر به آسیب دیدگی بازیکنان شد. تیم‌های تهرانی شرایط بهتری داشتند و از این بابت کم‌تر متضرر شدند. سازمان لیگ برنامه ریزی خوبی انجام نداد.

سالک درباره نقاط قوت و ضعف لیگ گفت: نتایج مسابقات قابل پیش بینی نبود و این  نقطه قوت رقابت‌ها محسوب می‌شد. ۷۰ درصد تیم‌ها در یک سطح بودند و حاشیه امنیتی وجود نداشت. عدم برنامه ریزی خوب مسابقات و چیدمان داوری در برخی از بازی‌ها که در سطح بازی نبودند از  نقاط ضعف مسابقات به شمار می‌رفت. همچنین عدم کنترل تماشاگران در برخی از شهرها که باعث توهین به ملی پوشان و مربیان شد هم نقطه تاریک والیبال است.

سرمربی  تیم والیبال خاتم درباره ویدئو چک نیز گفت: استفاده از ویدئو چک مسلما در روند بازی بسیار تاثیر گذار است، سازمان لیگ باید باشگاه‌ها را موظف به استفاده از آن کند و خود فدراسیون نیز به تیم‌ها در این زمینه کمک کند. کیفیت ویدئو چک ایرانی اصلا خوب نیست. در بازی که در هفته چهارم مقابل سایپا داشتیم از ویدئو چک استفاده شد که کیفیت خوبی نداشت و  پس از آن بازی هم که دیگر ویدئو چک را ندیدیم.

منبع: مهر