تکذیب بازگشت کامل هواداران فوتبال به ورزشگاه‌های ایتالیا

دولت ایتالیا خبر بازگشت کامل هواداران فوتبال به ورزشگاه‌های این کشور از ابتدای ماه آینده میلادی را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،دیروز بعدازظهر گزارش‌هایی منتشر شد که ادعا می‌کردند، حضور هواداران در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات فوتبال سری آ از هفته آینده به ۷۵ درصد می‌رسد و در آغاز ماه مارس ورزشگاه‌ها با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود پذیرای تماشاگران خواهند بود.

با این حال، با گسترش این شور و شوق، دولت ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای از سوی والنتینا وزالی معاون وزیر ورزش و روبرتو اسپرانزا وزیر بهداشت این خبر را تکذیب کرد.

در این بیانیه هشدار داده شده است که اگر وضعیت همه گیری کرونا به روند نزولی خود ادامه دهد، آن‌ها در حال کار روی “فرآیند تدریجی” بازگشایی ۱۰۰ درصدی ورزشگاه‌ها هستند، اما فعلا حداقل تا اول مارس ظرفیت ورزشگاه‌ها به ۷۵ درصد نخواهد رسید و حتی در حال حاضر برای این هم تضمینی نیست.

این بدان معنا است که بازی‌های اول لیگ قهرمانان اروپا حداکثر با ظرفیت ۵۰ درصدی ورزشگاه‌ها انجام خواهد شد، که ضربه مالی سنگینی برای باشگاه‌های حاضر در این بازی‌ها خواهد بود و برای کسانی که مایل به سفر برای تماشای این بازی‌ها هستند، آزاردهنده است.

باشگاه‌های فوتبال به طور فزاینده‌ای از رویکرد دولت ایتالیا نسبت به این وضعیت ناراحت شده‌اند، به خصوص این که طبق قانون آن‌هایی که به طور کامل واکسینه شده‌اند و همیشه از ماسک پزشکی استفاده می‌کنند می‌توانند وارد ورزشگاه روباز شوند.

در حالی که در جشنواره اخیر موسیقی Sanremo که پنج شب خود را روز شنبه به پایان رساند، با وجود اینکه سالن سرپوشیده بود، از ۱۰۰ درصد ظرفیت آن استفاده شد.

برخلاف سایر کشورها، دولت ایتالیا از زمان قرنطینه اولیه در مارس ۲۰۲۰ هرگز استادیوم‌های ورزشی را با ظرفیت کامل بازگشایی نکرده است.

بیشتر بخوانید :
تمجید اکانت رسمی لیگ قهرمانان اروپا از آزمون
تاریخ بازی های یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد
قرعه‌کشی مجدد یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد

انتهای پیام/