تکرار ترکیب پیروانی – برانکو ؟

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،افشین پیروانی در زمانی از تمام فعالیت‌های فوتبالی به مدت پنج سال با حکم کمیته اخلاق محروم شد که مدیر تیم پرسپولیس بود. در نهایت با فشارهای شدید از سوی مسوولان کمیته اخلاق، باشگاه پرسپولیس هیچ چاره‌ای نداشت جز اینکه با پیروانی قطع همکاری کند. پیروانی هم در تمام این مدت سکوت اختیار کرد و با وجود جدایی از پرسپولیس تصمیم گرفت به حکم کمیته اخلاق اعتراض کند تا کمیته استیناف ضمن بررسی مجدد پرونده رای به بی گناه بودن او بدهد که در نهایت این اتفاق رخ داد و هفته گذشته به صورت رسمی پیروانی از اتهام سو استفاده مالی در همکاری با اسپانسر تیم ملی فوتبال تبرئه شد.
بلافاصله بعد از این اتفاق اما شایعه ای در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بعد از تبرئه شدن به یکی از گزینه‌های جانشینی گرشاسبی در سمت مدیرعاملی پرسپولیس تبدیل شده است. این خبر از سوی وزارت ورزش البته نه تایید شد و نه تکذیب و خود پیروانی هم به سیاست سکوت خود ادامه داد.
البته از گوشه و کنار خبر می رسد که کاپیتان اسبق پرسپولیس در شرایط کنونی هیچ تمایلی به مدیرعاملی باشگاه ندارد و می‌خواهد با توجه تبرئه شدن به پست قبلی خود برگردد و دوباره مدیر پرسپولیس شود. بسیاری از هواداران هم در فضای مجازی کمپین‌هایی برای بازگشت پیروانی راه‌اندازی کرده‌اند و خواهان بازگشت دوباره او به پرسپولیس هستند. منتهی به نظر می‌رسد که مدیران باشگاه پرسپولیس به دلایلی نا معلوم علاقه زیادی در شرایط کنونی به از سرگیری همکاری با این چهره نام آشنا فوتبال ایران ندارند. به هرحال همه به یاد دارند که در زمان محرومیت پیروانی هم باشگاه هیچ حمایتی از مدیر تیم پرسپولیس انجام نداد و حتی بعد از لغو حکم محرومیت پنج ساله و گرفتن حکم تبرئه باز هم هیچ یک از مدیران باشگاه به این اتفاق مهم در حمایت از پیروانی واکنش نشان ندادند که شنیده می‌شود این مساله با دلخوری پیشکسوت پرسپولیس همراه شده است.
در همین رابطه با خبر شدیم که پیروانی به خاطر ثابت کردن خودش تمایل زیادی دارد که دوباره به پست قبلی خود بازگردد و کنار برانکو پرسپولیس باشد و تیم را مدیریت کند. منتهی موانع بسیار بزرگی در باشگاه پرسپولیس برای این اتفاق وجود دارد و گویا برخی از مدیران به دلایلی نا معلوم ترجیح می‌دهند که دوباره با پیروانی همکاری نداشته باشند که ریشه این مساله را در اختلافات بوجود آمده در زمان همکاری پیروانی با پرسپولیس می‌تواند جست‌وجو کرد. با این حال با توجه به بازنشسته بودن گرشاسبی و تاکید مجلس و نهادهای نظارتی برای اجرای قانون بازنشستگی،‌ هیچ بعید نیست در صورت استعفای گرشاسبی در روزهای آینده و روی کار آمدن یک مدیر جدید در باشگاه،‌ اتفاقات دست به دست هم بدهد تا افشین بتواند به تیم بازگردد. اتفاقی که هواداران پرسپولیس هم موافقت خود را با آن در فضای مجازی در این مدت ابراز کرده‌اند و تاکید دارند تنها کسی که در این شرایط بحرانی که فشارهای زیادی روی پرسپولیس وجود دارد می‌تواند پرسپولیس را از گزند مشکلات رها کند پیروانی است. با این حال باید منتظر ماند و دید تکلیف اختلافات به وجود آمده بین او و مدیران باشگاه پرسپولیس چه خواهد شد.