تیم ملی یک‌ شبه این اعتبار را به دست نیاورده است/ نگاه دنیا به کاراته ایران تغییر کرده


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تیم ایران در مجموع مردان و بانوان با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز در لیگ سری آ اتریش پس از تیم ژاپن (۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز) به عنوان نایب قهرمانی رسید.
ضمن اینکه در بخش کمیته مردان(یک طلا، یک نقره و 2 برنز) تیم ایران قهرمان شد و در بخش بانوان هم عنوان نایب قهرمانی (یک طلا و یک نقره) را بدست آورد

حسین روحانی ، در پاسخ به این سؤال که تیم ملی کاراته مردان با کسب یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز عنوان قهرمانی در این مسابقات را کسب کرد، آیا سطح فنی این رقابت‌ها و میزبانی قابل قبول بود یا خیر، گفت: در مسابقات لیگ‌های کاراته‌وان دو مرحله مسابقات برگزار می‌شود، یکی از این رقابت‌های سری A است که در این مسابقات نفراتی که در رنگکینگ جهانی بالای ۱۰۰ هستند می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، اما مرحله دوم این رقابت‌ها لیگ برتر محسوب می‌شود که نفراتی که زیر رنگکینگ ۱۰۰ هستند می‌توانند در این مسابقات حضور پیدا کنند. لیگ جهانی کاراته‌وان اتریش در سری A برگزار شد، اما ما شاهد بودیم کیفیت فنی مسابقات به دلیل استقبال زیادی که از این رقابت‌ها شده بود، شرایط فنی بسیار بالا بودو ما خیلی از قهرمانان بزرگ را در این مسابقات دیدیم.

وی در پاسخ به این سؤال که گویا داوری‌ها خیلی قابل قبول نبوده است، گفت:‌ سطح مسابقات خیلی بالا بود، اما متأسفانه داوری‌ها خیلی ضعیف بود و در واقع اینطور باید بگوییم که داوری‌ها دور از انتظار بود. ما باید به یک نکته توجه کنیم، اگر قرار است کاراته وارد المپیک شود، باید سطح داوری‌ها بالا باشد. متأسفانه در این مسابقات ویدئو چک وجود نداشت، چون می‌خواستند به دلیل حضور تعداد زیاد کاراته‌کاها مسابقات را به پایان برسانند از ویدئو چک زیاد استفاده نکردند، به نظر من برای ماندن کاراته در المپیک، رعایت کردن این مسائل خیلی حائز اهمیت است، این نواقص باید رفع شود.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که شما معتقدید اگر مسابقات سری A اتریش ویدئوچک داشت، نتایج بهتر می‌شد؟ گفت: اگر مسابقات ویدئوچک داشت، قطعا شرایط ما خیلی بهتر از این می‌شد، ما می‌توانستیم نتایج بهتری را کسب کنیم. متأسفانه اکثر داوران حاضر در این رقابت‌ها شرایط ضعیفی داشتند. برگزاری مسابقات قابل قبول بود، اما داوری‌ها در این رقابت چنگی به دل نمی‌زد و ما باید به جواد سلیمی این موضوع را اطلاع دهیم تا در مجامع بین‌المللی فدراسیون جهانی این موضوع را اطلاع‌رسانی کند.

حسین روحانی در پاسخ به این سؤال که با توجه به فاصله زمانی کوتاهی که بین مراحل مسابقات لیگ جهانی وجود دارد، آیا عملکرد بچه‌ها از لحاظ توان فنی برای کادرفنی قابل قبول بود یا خیر، گفت: موضوعی که به آن اشاره کردید نکته مهمی است، ما باید این موضوع را درنظر بگیریم، ملی‌پوشان ما هر ۲۵ روز یکبار به روی تاتامی می‌روند و در رویدادی که برای همه کشورهای دنیا حائز اهمیت است مبارزه می‌کند، از ابتدای سال ۲۰۱۹ این سومین مرحله لیگ جهانی بود که بچه‌ها در آن حضور پیدا کردند، خدا را شکر با برنامه‌ریزی دقیق کادرفنی، آنها در سومین مرحله نیز سربلند بیرون آمدند. بچه‌ها در طول این مدت توانستند خود را در شرایط خوبی قرار دهند. تمام برنامه‌ریزی ما نیز این است که بتوانیم در تمام مسابقات گزینشی المپیک (کاراته‌وان‌ها) بهترین نتیجه را کسب کنیم، خدا را شکر در سومین مرحله نیز سربلند از این ماراتون بیرون آمدیم.

قهرمان سابق جهان در پاسخ به این سؤال که مرحله بعدی اردوها از چه زمانی آغاز خواهد شد تا در کاراته‌وان مراکش حضور پیدا کنید، گفت:‌ پاریس، امارات و اتریش سومین حضور ما در لیگ جهانی بود، ما توانستیم از حیثیت کاراته ایران در این رقابت‌ها دفاع کنیم. برای حضور در لیگ جهانی مراکش از ۲۳ فروردین ماه استارت آمادگی را خواهیم زد تا در لیگ جهانی مراکش حضور پیدا کنیم.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که گویا با درخواست فدراسیون جهانی فرانسه برای حضور در اردوی مشترک راهی پاریس خواهید شد، گفت: بله، فدراسیون کاراته فرانسه برای برپایی یک اردوی مشترک به مدت ۱۰ روز ما را دعوت کرده تا در این اردوی مشترک حضور پیدا کنیم، ما امروز دوشنبه راهی فرانسه می‌شویم تا در این کشور اردوی مشترک برگزار کنیم، نباید فراموش کنیم فرانسوی‌ها به این راحتی با هر کشوری اردوی مشترک برگزار نمی‌کنند، این نشان از توان بالای کاراته ایران است که آنها را مجاب کرده تا با ما یک اردوی تمرینی مشترک برگزار کنند، ضمن اینکه ما ین اردوی مشترک با ایتالیایی‌ها را نیز در مرحله اول لیگ جهانی کاراته‌وان پاریس داشتیم. در هر صورت این اعتبار کاراته ایران در دنیا یک شبه به دست نیامده و با نتایج خوبی که تیم ملی در طول این چند سال به دست آورده، نگاه کشورهای بزرگ به کاراته ایران متفاوت شده و سرانجام باعث شده که چنین درخواست‌هایی را از ما داشته باشند. تیم ملی کاراته ۲۴ اسفند به تهران بازخواهد گشت، بچه‌ها پس از یک استراحت کوچک، از فروردین‌ماه وارد اردوهای تیم ملی خواهند شد.

منبع: فارس