جام جهانی والیبال 2019 ژاپن|آمریکا3-1ایران چهارمین شکست ایران

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، تیم های ملی والیبال ایران و آمریکا امروز از ساعت 12 و 30 دقیقه به وقت تهران در شهر هیروشیما ژاپن به مصاف یکدیگر رفتند.

ست اول

آمریکا 25

ایران 18

نخستین امتیاز برای تیم ملی آمریکا بود اما ایران ها در ادامه 2 امتیاز گرفتند و بازی را از حریف قدرتمندشان پیش افتادند ، این روند ادامه دار نبود و در ادامه بازی بسیار نزدیک و نفس گیر در تمام لحظات دنبال شد.

بازی کاملا پایاپای بود و در نهایت تیم ملی کشورمان موفق شد با به دست آوردن امتیاز هشتم از آمریکا پیشی بگیرد و دو تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند.

کار در ادامه با کسب امتیاز برای آمریکا دنبال شد ، دو تیم در ادامه کار هم نمایش برابری داشتند و تا امتیاز دهم با هم برابر بودند اما ضربات سرویس قدرتی آمریکایی ها و همیچنین خلاء در دریافت آن هم در برخی صحنه ها در تیم ایران اختلاف را بیشتر کرد.

کولاکوویچ پس از آن که اختلاف دو تیم به 3 امتیاز رسید در خواست وقت استراحت داشت اما پس از آن هم آمریکا امتیاز گرفت و حساب کار 15 – 11 به سود آمریکا شد

در ادامه اما بازیکنان ایران بهتر شدند و 2 امتیاز گرفتند اما این کافی نبود تا آمریکا زودتر به امتیاز شانزدهم برسد و دو تیم به وقت استراحت فنی بروند.

نخستین امتیاز پس از وقت استراحت دوم هم برای آمریکا بود ، آن ها روی اشتباه میلاد عبادی پور امتیاز هفدهم را گرفتند و پس از آن هم روی سرویس امتیاز هجدهم را گرفتند تا کولاکوویچ مرتبه ای دیگر درخواست وقت استراحت فنی داشته باشد. پس از آن هم امتیاز دیگری برای امریکا به دست آمد.

فاصله در ادامه بسیار زیاد شد و آمریکا 20 – 13 از ایران پیش بود ، آن ها در ادامه هم امتیاز دیگری را کسب کردند تا اختلاف دو تیم به بیش از 8 امتیاز برسد.

تیم ملی کشورمان در ادامه با حضور بازیکنان با تجربه ای چون فیاضی بهتر شد و توانست چند امتیاز پیاپی بگیرد ، حضرت پور هم در دریافت عملکرد بهتری داشت و فاصله دو تیم کمتر شد. در نهایت اما اشتباه غلامی برای ز این امریکا امتیاز در پی داشت تا کار 24 – 17 شود.

غفور پس از آن امتیاز گرفت اما در نهایت این تیم آمریکا بود که با نتیجه 25 – 18 برنده ست نخست بود .

ست دوم

ایران 25

آمریکا 22

ست دوم با امتیاز برای تیم ملی کشورمان آغاز شد و بازیکنان کشورمان توانستند 2 امتیاز خوب بگیرند ، آمریکا اما در ادامه نخستین امتیازش را کسب کرد تا حساب کار 2 -1 به سود ایران باشد پس از آن بازی پایاپای و نزدیک دنبال و دو تیم بازی باربری را به نمایش گذاشتند.


تیم ملی کشورمان اما با استفاده از نقاط ضعف حریف توانست برای دقایقی از حریفش پیشی بگیرد اما بازهم کار برابر بود. بازی در ادامه هم در امتیاز های ششم و هفتم برابر بود و سرانجام تیم ملی آمریکا به امتیاز 8 رسید تا دو تیم به وقت استراحت فنی نخست در این ست بروند.

تیم ملی کشورمان در ادامه کار و پس از وقت استراحت اول دو امتیاز خوب گرفت تا کار به سود کشورمان دبنال شود اما آمریکایی ها هم نمایش خوبی داشتند و با ضربات خوبی که می زدند اجازه نمی دادند ایرانی از آن ها پیشی بگیرد ، بازی کاملا پایپای بود و نتایج هم برابر دنبال می شد این روند بر خلاف ست قبل و مشابه این زمان بود و دو تیم این روند خوب را که از ابتدا شروع کردند تا امتیاز 14 پیش رفت و در نهایت ایرانی ها زودتر به امتیاز 16 رسیدند و 2 تیم به وقت استراحت قانونی دوم رفتند.

پس از آن امتیاز اول برای آمریکا بود ولی تیم ملی کشورمان پس از این زمان نمای بسیار خوبی داشت و توانست با عملکرد خوب از حریفش پیشی بگیرد و اختلاف را به 2 امتیاز برساند ، اسمیت اما ضربه ای زد مه با برخورد به دست مجرد به بیرون رفت تا امتیاز شانزدهم برای امریکا به دست بیاید.

پس از آن هم تیم ملی کشورمان امتیاز های خوبی گرفت تا کار 18 – 16 به سود تیم یاران دنبال شود. آمریکا یک امتیاز دیگر هم گرفت اما آمریکایی ها خطا های زیادی داشتن دو سرویس خوب نبودند تا با کسب امتیاز 19 برای ایران فاصله 2 امتیازی دو تیم حفظ شود ، پس از آن هم امتیاز خوب دیگری برای کشورمان به دست آمد و اختلاف به 3 امتیاز رسید تا حساب کار 20 – 17 به سود تیم ملی کشورمان شود و درست در همین زمان سرمربی تیم ملی آمریکا درخواست وقت استراحت داشت تا شرایط تیمش را عوض کند.

پس از این وقت استراحت امتیاز برای امریکایی ها به دست آمد. تیم آمریکا در ادامه هم با دفاع بسیار عالی امتیاز دیگری به دست آمد تا حساب کار 20 – 19 به سود ایران دنبال شود و فاصله به حداقل برسد.

یانکی ها با عملکرد خوبشان کار را در امتیاز 20 به تساوی کشاندند. کولاکوویچ که شرایط را بسیار سخت دید درخواست وقت استراحتی داشت که به کار نیامد امتیاز 21 هم برای آمریکا به دست آورد. سرویس آمریکایی هابه بیرون رفت و در ادامه هم سرویس خوب مجرد امتیاز دیگری برای ایران داشت تا شاگردان کولاکوویچ 22 – 21 پیش بیافتند. پس از آن امتیاز 23 برای ایران به دست آمد دفاع و دریافت عالی از ایران امتیاز 24 هم برای ایران داشت .

آمریکا اما امتیاز 22 را گرفت و اما این کافی نبود و تیم کشورمان در نهایت 25 – 22 برنده این ست شد.

ست سوم

آمریکا 25

ایران 18

بازی در ست سوم با امتیاز برای تیم ملی کشورمان دنبال شد ، شاگردان کولاکوویچ از حریفانشان پیش هم افتادند اما بازی همانند دو ست قبلی پایاپای و برابر دنبال می شد و دو تیم بازی نزدیکی را به نمایش می گذاشتند البته اشتباه های فردی هم در این میان وجود داشت که امتیاز ها را باعث می شد از دست برود اما در مجموع همه چیز تا امتیاز 7 برابر بود و در نهایت آمریکا به امتیاز هشتم رسید اما کادر فنی ایران درخواست وقت استراحت فنی داشت که مورد موافقت قرار نگرفت تا دو تیم به وقت استراحت نخست حاضر شوند.

پس از این هم بازی کاملا برابر دنبال شد تیم کشورمان 2 امتیاز گرفت و از حریفش هم پیش افتاد بازی تا امتیاز دهم هم برابر دنبال شد اما از ان پس تینم آمریکا نمایش بهتری داشت و توانست فاصله را زیاد کند البته درخواست وقت استراحت از کولاکوویچ باعث شد فاصله کمتر شود اما این کافی نبود و در نهایت آمریکا زودتر به امتیاز شانزدهم رسید تا دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.

نخستین امتیاز پس از وقت استراحت با سرویس خوب غفور برای تیم کشورمان بود، اما در ادامه بازیکنان آمریکا امتیاز‌های خوبی گرفتند و فاصله ۲ تیم بسیار بیشتر شد کولاکوویچ در این هنگان درخواست وقت استراحت فنی داشت، استراحتی که خیلی به کار نیانمد و امتیاز نخست پس از آن برای آمریکا بود.

امیر غفور در ادامه بهتر شد و فاصله را کمتر کرد. اما سرویس عجیب و غریب مجرد فاصله را به ۶ امتیاز رساند. سرویس امریکایی‌ها در این ست دوباره به خوبی زده می‌شد، اما سرویس آن‌ها بیرون رفت تا یک امتیاز برای ایران به دست بیاید پس از آن هم امتیاز دیگری برای این تیم از دست رفت تا فاصله کمتر شود.

بازی به سود آمریکا دنبال می‌شد، اما بازیکنان ایران در برخی صحنه‌ها درخشش خوبی داشتند و تلاش خوبی انجام می‌دادند. فاصله دوباره به ۵ امتیاز رسید و آمریکا ۲۳ – ۱۸ پیش بود.

سرویس غلامی به خوبی دفع و تبدیل به امتیاز شد تا آمریکا ۲۴ -۱۸ پیش بیافتد در نهایت هم امتیاز به آمریکا رسید، کولاکوویچ درخواست ویدیو چک داشت که بازهم مورد تائید قرار نگرفت و آمریکا ۲۵ – ۱۸ برنده این ست شد.

ست چهارم

آمریکا 25

ایران 12

ست چهارم باکسب امتایز برای آمریکا آغاز شد ، یانکی ها البته نمایش بسیار خوبی داشتند و توانستند همان ابتدا فاصله را به 4 امتیازز برسانند و پیشی بگیرند.

کولاکوویچ درخواست وقت استراحتی هم داشت اما این زمان هم برای تیم ایران تاثیر گذار نبود و در نهایت همن زئودتر به امتیاز هشتم رسیدند و دو تیم به سرتاحت نخستی رفتند. پس از این زمان اگر چه اولین امتیاز برای ایران بود اما آمریکایی ها با سرویس های قدرتی و سرعتی راسل امتیاز های زیادی کسب کردند و بدون دردسر به امتیاز شانزدهم رسیدند و بازی 16 – 5 به سود آن ها در جریان بود تا 2 تیم به وقت استراحت بروند.

پس از این زمان هم تغییرات در تیم ایران خیلی جواب نداد و در نهایت تیم آمریکا 25 – 12 برنده این ست شد و 3 – 1 برد.