جام جهانی 2022/شیرهای اطلس در رویای قهرمانی

    سرمربی تیم ملی مراکش می‌گوید این تیم در رویای خود قهرمانی در جام جهانی را جست‌وجو می‌کند.

    به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ نشریه کیکر نوشت: “جوان، شاداب و موفق؛ مراکش به عنوان برنده گروه در گروه F، بالاتر از کرواسی نایب قهرمان دوره قبل و بلژیک قرار گرفت. این تیم آفریقایی باید در یک هشتم نهایی به مصاف اسپانیا برود.”

    “شیرهای اطلس” به طرز هیجان انگیزی توانستند در صدر جدول یک گروه سخت قرار گیرند. مراکشی‌ها هواداران زیادی در قطر دارند و به شدت از این تیم حمایت می‌کنند.

    مراکش از سال ۱۹۸۶ برای دومین بار در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی حضور دارد و حالا باید مقابل اسپانیا قرار گیرد. این تیم ثابت کرده که حریف راحتی برای هیچ کدام از تیم‌های بزرگ نیست و شاید شگفتی بزرگ جام در این مرحله رقم بخورد؛ به دست مراکش.

    مزراوی بازیکن بایرن و اشرف حکیمی که اکنون در پاری سن ژرمن بازی می‌کند صلابت زیادی به خط دفاعی این تیم داده‌اند. به همین خاطر است که هیچ حریفی به مراکش گل نزده است. تنها گلی که مراکشی‌ها دریافت کردند گل به خودی نایف آگرد در برد ۲ بر یک مقابل کانادا بود.

    ولید رکراکی، سرمربی تیم ملی مراکش فقط سه ماه است که روی نیمکت مربیگری این تیم نشسته و جانشین وحید هلیل‌هودزیچ شده است.

    ستاره‌ای که برگشت

    برجسته‌ترین بازیکن مراکشی‌ها حکیم زیاش است که در زمان هلیل هودزیچ از این تیم کنار گذاشته شده بود. پس از تغییر سرمربی، وینگر چلسی به تیم ملی بازگشت، جام جهانی خوبی داشت و مقابل کانادا گلزنی کرد.

    مراکش با صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی به دستاوردی بزرگ دست یافت. حکیمی گفت: رسیدن به مرحله یک شانزدهم یک دستاورد بزرگ است؛ این نسل شایسته تاریخ‌سازی است.

    سرمربی تیم هم در پاسخ به این سوال که آیا کسب عنوان قهرمانی جهان ممکن است؟ پاسخ داد: چرا نباید آن را در رویا خود داشته باشیم؟

    بیشتر بخوانید:

    جام جهانی ۲۰۲۲/بازگشت نیمار به تمرینات برزیل
    جام جهانی ۲۰۲۲/ رکورد هزارتایی مسی مقابل استرالیا
    جام جهانی ۲۰۲۲؛ نتیجه و خلاصه بازی تیم های فوتبال آرژانتین – استرالیا

     

    انتهای پیام/