جام لیبرتادورس: پیش بازی ریورپلاته – بوکاجونیورز

 

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، یکشنبه شب ورزشگاه برنابئو در شهر مادرید میزبان دو تیم ریورپلاته و بوکاجونیورز برای برگزاری بازی برگشت فینال جام لیبرتادورس خواهد بود. این بازی قرار بود دو هفته پیش در بوئنوس آیرس انجام شود که به دلیل آشوب و اغتشاش به تعویق افتاد.

بازی ریورپلاته – بوکاجونیورز ابتدا به مدت یک روز به تعویق افتاد و بنا بود در ورزشگاه مونومنتال که ورزشگاه خانگی ریورپلاته است برگزار شود اما به دنبال حمله هواداران ریورپلاته به اتوبوس بازیکنان بوکاجونیورز در روز مسابقه، برای بار دوم لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

به دنبال این حادثه تلخ و آسیب دیدگی جسمی و روحی بازیکنان بوکا ، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی معروف به کونمبول تصمیم گرفت علیرغم میل باطنی دو باشگاه، این مسابقه را در یک کشور بی طرف در اروپا برگزار کند.

شهروندان مادرید که همواره از تماشای بازی های رئال مادرید و اتلتیکو مادرید لذت برده اند فردا شب شاهد یک مسابقه غیر معمول در شهر خود خواهند بود وهمه 85 هزار بلیط ورزشگاه فروخته شده است.

تیم ریورپلاته مهاجم خود رافائل بوره را که در بازی رفت، سومین کارت زرد خود را دریافت کرد در اختیار نخواهد داشت. نیکلاس دلا کروز نیز در ترکیب تیم نخواهد بود. ایگناسیو اسکوکو، رودریگو مورو و خوان کینترو نیز در تلاشند تا خود را به بازی فردا برسانند اما حضور آنها مورد تردید است.

در تیم بوکاجونیورز، فرانک فابرا که از مصدومیت دراز مدت زانو رنج می برد غایب میدان خواهد بود اما کریستین پاون امیدوار است بتواند خود را به بازی برساند. استبن آندرادا، دروازه بان این تیم، که بازی رفت را از دست داد برای این بازی آماده است. لوکاس اولازا و رامون آبیلا طبق گفته گیلرمو اسکلوتو، سرمربی بوکا، سلامتی خود را بازیافته اند و %100 آمادگی حضور در ترکیب تیم را خواهند داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم

ریورپلاته: آرمانی، مونتیل، پینولا، کاسکو، انزو، پونزیو، پالاسیوس، فرناندز، مارتینز، پلاتو و بوره

بوکاجونیورز: آندرادا، جارا، ماگلان، ایزکوئیردز، اولازا، ناندز، پابلو پرز، آلمندرا، بندتو و آبیلا

 

اسکلوتو در اظهاراتی تاسف بار گفت: “امروز ما می بایست درباره این که چگونه دو تیم ریور و بوکا می توانند به عنوان ستون های فوتبال آرژانتین، فوتبال این کشور را ارتقا دهند صحبت می کردیم؛ اما در عوض داریم درباره خشونت جاری صحبت می کنیم. متاسفانه ما از اشتباهاتی که بارها مرتکب شده ایم درس نگرفته ایم و به فوتبال آرژانتین و آمریکای جنوبی صدمه زده ایم.”

کارلوس توز، مهاجم بوکا، نیز در گفتگو با سرویس جهانی بی بی سی ناخشنودی خود را از وقایع پیش آمده ابراز کرد و گفت: “آنها رویای بازی فینال در کشورمان را از ما گرفتند.”

مترجم: نسرین صحیحی

سایت گل