جان تری، کاپیتان سابق چلسی و انگلیس، بازنشستگی خود را اعلام کرد

به گزارش لحظه

جان تری از ۱۴ سالگی به چلسی پیوست.او با آبی ها موفق به کسب ۵ عنوان قهرمانی لیگ جزیره،۴ جام حذفی انگلستان،۱ قهرمانی چمپیونزلیگ و ۱ قهرمانی در لیگ اروپا شد.تری پرافتخارترین کاپیتان تاریخ چلسی به حساب می آید.

مدافع آخر انگلیس ۷۸ بازی ملی و حضور در ۴ تورنمنت را در کارنامه خود دارد.اما او هیچگاه موفق به رسیدن به مراحل نیمه نهایی نشد.

او در سال ۲۰۱۷ و با پایان قراردادش ازتیم چلسی خداحافظی کرد و به استون ویلا در لیگ پایین تر پیوست و پیراهن هیچ تیم دیگری را در لیگ جزیره برتن نکرد،در تابستان گذشته نیز پیشنهاد باشگاه اسپارتاک مسکو را هم رد کرد.

تری ۳۷ ساله روز یکشنبه پست عاطفی بر روی صفحه اینستاگرام خود گذاشت و از خانواده و دوستان خود برای حمایت عالی از او در دوران ورزشی خود تشکر ویژه کرد.

بیانیه او به این شرح است:

پس از گذشت ۲۳ سال باورنکردنی به عنوان یک فوتبالیست،من تصمیم بر بازنشستگی خود گرفتم.زمانی که  یک جوان ۱۴ ساله بودم بهترین انتخاب زندگی خودم را انجام دادم و اون انتخاب قرارداد با چلسی بود.کلمات قدرت بیان کردن علاقه من به این باشگاه را ندارند،به ویژه طرفداران.برای من شما بهترین طرفداران دنیا هستید و امیدوارم شما را از اینکه طرفدار چلسی هستید راضی و شاد کرده باشم.

من می خواهم از تمامی هم تیمی های خودم،مربیان،پزشکان ،مدیران و کارکنان پشت صحنه هم تشکر کنم.برای من حضور در کنار تمامی آنها افتخار بزرگی بود و خوشحالم که از آنها درس های خوبی آموختم.تمامی آنها در ۷۱۷ بازی که برای باشگاهی که دوست داشتم انجام دادم فوق العاده بودند و این افتخار بزرگی بود که به عنوان کاپیتان به آنها خدمت کردم.

من منتظر فصل جدید زندگی وچالش های آن هستم.