جباروف در آستانه بازگشت به استقلال؛ گرو و نیومایر می‌روند جا را برای مهاجم مطرح خارجی باز می‌کنند/ خروجی‌های احتمالی استقلال چه کسانی هستند؟

با فرا رسیدن فصل نقل و انتقالات زمستانی،‌ هواداران استقلال منتظر تقویت تیم خود برای حضور در کورس قهرمانی در نیم فصل دوم و البته موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا هستند. در همین رابطه شنیده می‌شود که تا کنون بازگشت سرور جباروف به استقلال قطعی شده و مذاکرات با بازیکنان دیگر برای حضور در این تیم هم ادامه دارد.


به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه ،  استقلال در ابتدای فصل خریدهای زیادی انجام داد که اکثر آنها نتوانستند انتظارات هواداران را بر آورده کنند وتبدیل به یک ستاره بزرگ در ترکیب آبی‌پوشان شوند. علی کریمی، مرتضی آقاخان، میثم تیموری،‌فرشاد محمدی مهر،‌ روحالله باقری، محمد دانشگر، سینا خادم پور، امیر حسین اسماعیل زاده،‌شاهین طاهرخانی،ابوالفضل محمد حسنی، احمدرضا احمدوند،‌محمد مهدی طاهری، امیر حسین کارگر، امید سامکن، حیدر علی احمدزاده  و مرتضی تبریزی خریدهای داخلی تیم بودند که در بین آنها فقط علی کریمی توانست برای تیمش به تمام معنا خوب کار کند و اکثریت از او رضایت دارند. دانشگر هم در قلب خط دفاعی تیم عملکرد قابل قبولی داشته اما هنوز انتظارات را آن طور که باید بر آورده نکرده است.

مرتضی تبریزی هم که باقراردادی سنگین و رضایت نامه ای 1.5 میلیارد تومانی از ذوب‌آهن از هفته‌های ابتدایی از به جمع آبی‌پوشان اضافه شد اما تنها یک گل برای آنها به ثمر رساند والان هم که مدت‌هاست به بازیکنی نیمکت نشین تبدیل شده و شفر هم به هیچ عنوان ازعملکرد او رضایت ندارد.

البته طبق خواسته شفر طارق همام،‌مارکوس نیو مایر و الحاجی گرو هم سه بازیکن خارجی بودند که با آنها قراردادبسته شد. به جز طارق همام که خیلی عملکرد درخشانی نداشت اما خوب بود،‌ دو بازیکن دیگر هم کمکی به استقلال نکردند.

استقلال  در پایان نیم فصل رتبه پنجم جدول رده‌بندی را از آن خود کرد و شفر وهواداران از مدت‌ها قبل اعلام کرده‌اند در بازار نقل و انتقالات زمستانی تحت هرشرایطی تیم باید تقویت شود.

نکته حائز اهمیت اینجاست که لیست استقلال برای خرید بازیکن جدید جا ندارد. به این ترتیب در ازای عقدقرارداد با هر بازیکن جدیدی عذر یک نفر باید خواسته شود.

شنیده‌ها حکایت از این مساله دارد که در بین بازیکنان کنونی استقلال‌، میثم تیموری،‌ مهدی قائدی‌،جابرانصاری و حتی مرتضی تبریزی نفراتی هستند که احتمال خروج آنها با توجه به جذب بازیکنان جدید از لیست وجود دارد که قطع همکاری با تبریزی احتمالش از همه کمتراست. در شرایط کنونی اما همان طور که از مدت‌ها قبل در رسانه‌ها شایعه آن مطرح شدگویا توافقات نهایی با سرور جباروف برای بازگشت به استقلال انجام شده است. دوبازیکن آفریقایی کارنامه دار که گفته می‌شود یکی از آنها ابراهیم توره است هم مدنظر باشگاه استقلال هستند که اگر توافقات نهایی با آنها انجام شود‌، قطعا بانیومایر و الحاجی گرو قطع همکاری صورت خواهد گرفت.

شایعاتی هم درباره احتمال بازگشت امید ابراهیمی به استقلال مطرح است که اگر این بازیکن در الاهلی قطرماندگار نشود به این تیم بازمی گردد. شفر البته سه بازیکن خوب لیگ برتری را هم ازمدت‌ها قبل مد نظر قرار داده و باشگاه باید مذاکرات با این بازیکنان را در دستورکار خود قرار بدهد.