جدیدترین سرمربی مکتب گواردیولا معرفی شد

یکی دیگر از دستیاران و بازیکنانی که تحت نظر «پپ گواردیولا» بوده‌اند، عهده دار هدایت یک تیم بزرگ شده است.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ «انزو مارِسکا» جدیدترین دستیار پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی است که عنوان «رئیس» را در مقابل نام خود می‌بیند.

مارسکای ۴۳ ساله که سابقه هدایت پارما در فوتبال کشورش، ایتالیا را در کارنامه دارد و عضوی از تیم فنی منچسترسیتی در فصل گذشته بود، به عنوان سرمربی جدید تیم لسترسیتی معرفی شده است.

منچسترسیتی مدل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ با قهرمانی در لیگ جزیره، جام حذفی انگلیس و در نهایلت لیگ قهرمانان اروپا موفق به کسب سه‌گانه تاریخی این باشگاه شد و با رکورد منچستریونایتدِ «سر الکس فرگوسن» در فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸ برابری کرد.

لسترسیتی که در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس رسیده بود، در فصل جاری به لیگ پائین‌تر سقوط کرد و حالا ماموریت حضور دوباره روباه‌ها در سطح اول فوتبال این کشور، به دستیار سابق گواردیولا سپرده شده است.

مارسکای ایتالیایی اولین کسی نیست که بازیکن یا دستیار گواردیولا بوده و سرمربی شده است چراکه لیست بلندی از مربیان وجود دارند که شاگرد مکتب سرمربی اهل کاتالونیا در تیم‌های بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی بوده‌اند.

«میکل آرتتا» سرمربی تیم آرسنال که تیمش در رقابت‌های این فصل لیگ جزیره رقابت شانه به شانه‌ای با سیتی داشت و در نهایت مغلوب تیم قدرتمند گواردیولا شد، یکی از این افراد است. او در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ دستیار پپ بود.

«تیتو ویلانووا» فقید در سال ۲۰۱۲ و پس از پایان عصر گواردیولا در بارسلونا، هدایت آبی و اناری‌ها را برعهده گرفت و علاوه بر قهرمانی در لالیگا، رکورد مشترک ۱۰۰ امتیازی با رئال مادرید را از آنِ خود کرد.

در میان بازیکنان هم «ژاوی» رهبر خط میانی بارسلونای گواردیولا هدایت این تیم را برعهده گرفته و در فصل گذشته موفق شد با کنار زدن رئال مادرید، فاتح لیگ اسپانیا شود.

«ونسان کمپانی» کاپیتان پیشین منچستریونایتد هدایت برنلی در فصل گذشته را برعهده گرفت و همراه با عنابی‌ها خیلی زود راهی لیگ برتر شد و در هفته اول لیگ فصل آینده هم باید با گواردیولا دیدار کند.

«ژابی آلونوس» شاگرد گواردیولا در تیم بایرن مونیخ سرمربی «سردار آزمون» و تیم بایرلورکوزن است. این سرمربی جوان اسپانیایی موفق شد اوضاع نابسامان لورکوزن در اوایل فصل را روبراه کند و این تیم آلمانی در لیگ اروپای فصل آینده حضور خواهد داشت.

به همین دلیل، شبکه انگلیسی بی‌تی اسپورت، مارسکا را جدیدترین سرمربی مکتب گواردیولا می‌داند.

انتهای پیام/