جدیدی: مجمع غیرقانونی پیکره وزارت ورزش را بیمارتر می‌کند

عضو اسبق تیم ملی کشتی کشورمان گفت: زخمی کهنه، پیکره وزارت ورزش را روز به روز بیمار و بیمارتر می‌کند.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه، عباس جدیدی پس از ترک مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی در مورد اینکه اعلام کرد این مجمع غیرقانونی است، اظهار داشت: انتخاباتی را باید برگزار کنیم که قانونمند باشیم. همه برابر قانون یکسانیم. این زخم کهنه ای است که پیکره وزارت ورزش را روز به روز بیمار و بیمارتر می‌کند. باید طبق اساسنامه و آیین نامه ای قانونی که به تصویب هیات دولت رسیده باشد انتخابات را برگزار کنیم تا حقی ناحق نشود و چیزی زیر سوال نرود.

وی در خصوص اینکه آیا با اعلام مراجعه به مراجع قضایی قصد تهدید داشته، گفت: نه، چرا تهدید؟ بحث اجرای قانون را داریم. اساسنامه سال 1400 را داریم که به تصویب هیات دولت رسید. ابلاغ و اجرایی شد. الان هم این مجمع باید وفق آن اساسنامه و آیین نامه مربوطه برگزار شود. متاسفانه ده ها موضوع مختلف در این مجمع و انتخابات و نفرات، زیر سوال رفت. این خلاف قانون است. امیدوارم دستگاه‌های قضایی رسیدگی کنند و انتخابات را قانونمند برگزار کنیم.

جدیدی گفت: الان انتخابات کشتی است و پس فردا انتخابات یک فدراسیون دیگر، اگر بر همین منوال جلو برود، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

وی در خصوص اینکه به دیر اعلام شدن اسامی اعتراض داشته، عنوان کرد: یک تذکر بود. تمام کاندیداها 15 ساعت مانده به انتخابات اسامی‌شان اعلام شد. قانون می‌گوید هر کاندیدایی 15 روز وقت دارد سفرهای استانی برود، میتینگ تبلیغاتی بگذارد، برنامه‌هایش را به هیات های کشتی های استان ها بدهد و… باید وقتی داشته باشد. این معمول و مرسوم است. نه در کشتی، در همه انتخابات، این زمانیست که قانونگذار برای هر کاندیدا مشخص کرده است. وقتی تکلیف تمام نماینده تا 15 ساعت مانده به انتخابات مشخص نشده، یک نامزد با کدام فضا، دموکراسی و آزادی عمل می‌تواند برنامه های اجرایی و عملیاتی اش را هیات ها ارائه بدهد؟

جدید تصریح کرد: این تعارض منافع است. الان شاهد باشید که این فضا در اختیار رئیس فدراسیون کشتی فعلی هست اما برای بقیه کاندیداها نیست. آیا این تعارض منافع نیست؟ آیا عدالت، مساوات و برابری است؟ اگر قانون در کشور ما اجرا نشود چه فایده؟ حالا این فدراسیون کارش را غیرقانونی ادامه بدهد. یک نقطه تاریک برای استقلال، آزادی و دموکراسی مملکت ما است.

وی افزود: باید به این موضوعات توجه داشته باشیم. امیدوارم مسؤولین وعده های انتخاباتی خودشان را اجرایی کنند. امیدوارم رئیس جمهور که با محوریت عدالت و قانونمندی وارد عرصه کار شده و خدمت می‌کند، این موضوعات بسیار مهم را نادیده نگیرد. مخصوصا دستگاه قضایی، از محسنی اژه‌ای خواهش می‌کنم در مورد رابطه با این موضوع دستور مقتضی بدهند تا برطرف شود و در آینده شاهد بی قانونی، رفتار سلیقه‌ای در انتخابات، خلا های قانونی، نبود آیین نامه و اساسنامه و اجرای اساسنامه های من درآوردی و منسوخی که در گذشته بوده نباشیم.

جدیدی در مورد اینکه به رئیس قبلی به خاطر ساخت و ساز در تهران و عدم فعالیت در مناطق محروم کنایه زده، گفت: قصدم این نیست که کسی را وارد یا خارج کنم. پیشنهادم این بود که ای کاش بخشی از این فعالیت ها، زحمات و هزینه ها در مناطق کم برخوردار و محروم که جایی برای دیده شدن ندارند،صرف شود.جاهایی که حتی یک تشک ندارند روی آن کشتی بگیرند. ای کاش بخشی از این هزینه ها صرف مناطق محروم می شد. نمی خواهم وارد حاشیه شوم. امیدوارم این مجامع بر مدار قانون برپا شوند و شاهد بی قانونی نباشیم.

انتهای پیام/