جنگ صدرنشینی در هفته پنجم / ال‌‌کلاسیکوی ایرانی این بار در ورزشگاه آزادی

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ دربی پایتخت در هفته چهارم به پایان رسید و حالا در هفته پنجم پرسپولیس میزبان سپاهان است. دیداری به مراتب حساس و اصولا جنجالی که این بار شاگردان قلعه نویی باید مقابل شاگردان کالدرون صف آرایی کنند.

پرسپولیس و سپاهان فصل گذشته در هر دو جام حذفی و لیگ برتر رقیب جدی برای یکدیگر بودند که سرخپوشان با مربیگری برانکو توانستند جام حذفی و لیگ برتر را از چنگ زردهای اصفهان بگیرند. پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی در ورزشگاه فولادشهر با حساب یک بر صفر از سد سپاهان عبور کرد و در لیگ برتر نیز به مقام قهرمانی رسید تا سپاهان مقام دوم را برای خود کند.

در فصل جدید اما سپاهان از 4 مسابقه خود صاحب 8 امتیاز و پرسپولیس با کسب سه پیروزی 9 امتیازی است. پرسپولیس تاکنون در لیگ برتر 8 بار مقابل قلعه‌نویی شکست خورده و برابر هیچ مربی‌ای به اندازه ژنرال مغلوب نشده است. البته قلعه‌نویی سالهاست از آمار درخشان خود مقابل پرسپولیس مخصوصاً در استادیوم آزادی فاصله گرفته است. ژنرال در 10 تقابل اخیر خود در آزادی برابر پرسپولیس برنده نبوده است و در مجموع تنها 2 گل به ثمر رسانده است. البته پرسپولیس نه فقط برابر قلعه‌نویی بلکه کلاً در استادیوم آزادی آمار فوق‌العاده‌ای داشته است و از آخرین شکست پرسپولیس در این استادیوم در همه مسابقات 18 ماه می‌گذرد.

خبرنگار: سپهر خرمی