جوانمردی:شانس مدال طلا در پارالمپیک هستم اما برنامه منسجمی ندارم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، ساره جوانمردی با یادآوری اینکه سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان (کره جنوبی) به عنوان اولین ایرانی در رشته تیراندازی صاحب سهمیه پارالمپیک شد، گفت: این دومین بار است که من صاحب اولین سهمیه برای کاروان پارالمپیک می‌شوم. این موضوع انگیزه‌هایم را بیشتر کرد طوری که بعد از این رقابت‌ها و سهمیه‌ای که داشتم، توانستم در بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا صاحب دو مدال طلا شوم. در مسابقات جهانی امارات هم این مدال‌ها را تکرار کردم.

وی در مورد چگونگی پیگیری برنامه‌های تمرینی خود تصریح کرد: فدراسیون جانبازان و کمیته ملی پارالمپیک هنوز برنامه‌ای برای تمرینات تیم تیراندازی ارائه نکرده‌اند اما من کماکان و همچون یک سال و نیم گذشته به صورت انفرادی و غیرمتمرکز پیگیر تمریناتم در شیراز هستم و خود را برای مسابقات آتی آماده می‌کنم. بر اساس مجوزی که دارم فقط در اردوهای متصل به اعزام، به ترکیب اردونشینان تیم ملی ملحق می‌شوم.

این ملی پوش تیراندازی پارالمپیکی ایران با یادآوری اینکه تا به امروز در تیراندازی چهار نفر موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شده‌اند، خاطرنشان کرد: البته از این تعداد افرادی که شانس مدال به حساب می آیند، یک یا دو نفر هستند. با این حال همه متقاضی فراهم شدن شرایط لازم برای پیگیری تمرینات هستیم. ما نیازمند تجهیزات هستیم و شرایط اختصاصی‌تر که تا امروز فراهم نشده اما امید می‌رود با همت رؤسای کمیته پارالمپیک و فدراسیون جانبازان این اتفاق بیفتد و برنامه ای منسجم برای تیم ملی در نظر گرفته شود.

جوانمردی ادامه داد: البته بعد از بازی‌های پا را آسیایی تصمیم بر این بود تا برنامه جامعی برای دارندگان سهمیه پارالمپیک به خصوص ورزشکارانی که شانس کسب مدال دارند، اجرایی و عملیاتی شود اما متأسفانه محدودیت‌های مالی تا به امروز مانع از آن شده است. امیدواریم بعد از ماه رمضان اتفاقات خوبی بیفتد. هرچند که واقعاً دیر است و زمان کافی نداریم.

تیرانداز پارالمپیک ایران تأکید کرد: واقعاً از اینکه برای تیر اندازی چه برنامه‌ای در نظر گرفته شده، اطلاعی ندارم. حتی نمی دانم در مورد کادرفنی هم چه تصمیمی گرفته شده است. تا پیش از این آقای یوسف آجرلو سرمربی بودند اما نمی دانم الان شرایط به چه صورت است. در واقع وضعیت کادر فنی تیم هنوز مشخص نیست. امیدوارم این بی برنامگی‌ها هرچه زودتر سامان بگیرد تا بتوانیم تمرینات منسجم را برای پارالمپیک آغاز کنیم.

جوانمردی که پیش از این اعلام کرده بود بار مدال آوری در تیراندازی روی دوش من است، با یادآوری این موضوع گفت: اگر وضعیت تیراندازی را در ۱۲ – ۱۰ سال اخیر بررسی کنید، کاملاً مشهود است در تمامی مسابقاتی که تیم اعزام شده تنها کسی که پای ثابت تمام مدال آوری ها بوده، من بوده‌ام. به خصوص در ۸ – ۷ سال اخیر که تمام مدال‌هایم رنگ طلا داشته است. من ۴۴ مدال طلای برون مرزی دارم. این نشان دهنده آن است که تیراندازی توانسته با قدرت عمل کند.

تیرانداز پارالمپیکی ایران در پایان تاکید کرد: البته امیدوارم سایر ورزشکارانمان، تلاش خود را بیشتر کنند تا سکوهای دیگر هم برای تیراندازی ایران شود. خیلی کم دیده می‌شود که در تیراندازی مدالی غیر از تپانچه بانوان کسب شود. امیدوارم این روند ادامه پیدا نکند و در سایر ماده‌ها، حرکت رو به رشد داشته باشیم.

منبع: مهر