جوکوویچ با کسب هفتمین عنوان تنیس استرالیا رکورد فدرر و امرسون را شکست

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، نواک جوکوویچ در یک نمایش خیره کننده با غلبه بر رافائل نادال وپیروزی در پانزدهمین گرند اسلم موفق شد بالاتر از اسطوره های تنیس، راجر فدرر و روی امرسون، بایستد.  این پیروزی سومین پیروزی متوالی او بود که درمجموع هفتمین عنوان تنیس استرالیا را برای این تنیسور اهل صربستان به ارمغان آورد.

تنیسور شماره یک جهان در بازی فینال در رقابتی که دو ساعت و 4 دقیقه به طول انجامید، با پیروزی 3-6 2-6 3-6 در سه ست متوالی، نادال را به طور غیر متوازن و یک سویه مغلوب کرد. او تنها 9 خطای غیرضروری مرتکب شد.

این پنجاه و سومین رقابت بین این دو تنیسور افسانه ای بود که می توان آن را تکرار فینال طولانی و فراموش ناپذیر 2012 تلقی کرد.

آخرین باری که نادال توانست پس از باخت در دو ست به پیروزی برسد به مسابقات ویمبلدون در سال 2007 باز می گردد که در آن دیدار او موفق شد میخائیل یوژنی را شکست دهد اما نتوانست آن اتفاق را در برابر جوکوویچ تکرار کند و مغلوب بازی مقتدرانه و هوشمندانه پادشاه ملبورن شد.  

نادال قبلا سه بار در نبردهایی دشوار موفق شده جوکوویچ را شکست دهد اما از سال 2013 نتوانسته جوکوویچ را در زمین سخت شکست دهد در حالی که تنیسور صرب در 224 مسابقه مهم پیروز شده است. سلطان ملبورن با این برد درس خوبی در خصوص بازی در زمین سخت به “سلطان خاک” داد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسکای