حذف استقلال به رغم شایستگی

تیم استقلال از صعود به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا بازماند.
به گزارش لحظه در دیدار برگشت از مرحله یکچهارم پایانی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا، دقایقی پیش تیم استقلال در ورزشگاه السد قطر برابر این تیم به تساوی 2 – 2 رسید اما بخاطر شکست 3 – 1 در بازی رفت در تهران، از دور مسابقات کناررفت.
در این بازی تیم استقلال گل نخست را در دقیقه 27 دریافت کرد، اما سه دقیقه بعد روح الله باقری گل تساوی را به ثمر رساند تا امیدهای نماینده ایران همچنان زنده بماند، استقلال نیمه دوم را با یک تغییر شروع کرد و مهدی قائدی جای خود را به اللهیار صیادمنش داد  و خیلی زود هم روزی یک کرنر توسط مرتضی تبریزی به گل برتری دست پیدا کرد. تبریزی ضربه سرش را بصورت چکشی وارد دروازه السد کرد
اما دیری نپایید که شوک بازی به استقلال وارد شد؛ روزبه چشمی که در نیمه اول به دلیل اعتراض مکرر به داور، کارت زرد دریافت کرده بود، در شرایطی خطرناک روی یک توپ تعلل کرد و ناچار شد برای جبران توپی که به حریف داده بود، روی او خطا کند. جریمه ی این حرکت هم کارت زرد بود تا چشمی با دو اقدام بچگانه اش استقلال را ده نفره کند!
استقلال با یک یار کمتر اما بازی روانتری را هم به نمایش گذاشت. آبی پوشان که همه چیز را از دست رفته می دیدند، سعی کردند آب رفته را به جوی بازگردانند و بارها تا آستانه فروپاشی دروازه حریف پیش رفتند، اما یک یار کمتر، از برندگی این تیم کاسته بود. تیم السد هم در تمام دقایق نیمه دوم چشم به ضد حمله داشت و نهایتا در دقایق پایانی بازی روی یکی از همین ضدحملات، مهدی رحمتی را وادار به خطای پنالتی کردند.
ضربه پنالتی بغداد ابونجاح در دقیقه 91 به منزله آب سردی بود که حرارت استقلالی ها را برای زدن گل سوم و به تساوی کشاندن مسابقه از بین برد.
به این ترتیب تیم السد قطر حریف پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.