خطری جودو ایران را تهدید نمی کند/ اعضای مجمع آگاهانه رای می‌دهند

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بعد از کناره گیری داود میقانی از حضور در انتخابات هشت کاندیدا باقی مانند تا برای شرکت در انتخابات برنامه‌های خود را آماده ارائه در روز برگزاری مجمع کنند. هر چند پیش بینی می‌شود انتخابات دو قطبی باشد و برخی دیگر از کاندیدا انصراف خود را اعلام کنند.

مسئله‌ای که این روزها آقایان به ظاهر عشق خدمت از آن سخن به میان آورده‌اند، موضوع نامه‌ای است که فدراسیون جهانی جودو به ایران ارسال کرده و خواستار توضیح در مورد شکست‌های سعید ملایی برابر رقبای بی نام نشان است. شکست‌هایی که برای روبرو نشدن با رقیبی از رژیم اشغالگر قدس عنوان شده است.

اما این نامه بعد از رقابتهای گرنداسلم پاریس ارسال شده است و پاسخ آن نیز ارسال و مورد قبول فدراسیون جهانی قرار گرفته است، ولی چرا موضوع نامه‌ای که از ابتدا قرار نبود رسانه‌ای شود توسط مشاور ارشد فدراسیون به رسانه‌ها وارد شد؟ بعد از مسائل مربوط به حضور ناظر فدراسیون جهانی، طرح این موضوع سوال برانگیز است که چگونه است از این ارتباط به اصطلاح بالای بین المللی خود در مسیر دیگری استفاده می‌کنند؟

افرادی که سالهاست عاشق سینه چاک خدمت هستند و دین خود را در تمام این سال‌ها به جودو ایران و ورزش کشور ادا کرده‌اند چرا در آستانه انتخابات به طرح این دست مسائل می‌پردازند و آن را به انتخاب رئیس آینده مرتبط می‌کنند؟ از همه مهمتر چرا نام آرش میراسماعیلی را مطرح کرده و آن را به مشکلی پیوند می‌زنند که در زمان مدیریت خودشان بر فدراسیون ایجاد شده است؟

باید به صراحت بیان کنیم تمام این مباحث و طرح مسائلی که ارتباطی به انتخابات ندارد تنها و بازهم تاکید می‌کنیم، تنها برای تأثیرگذاری بر مجمع و به عبارت ساده‌تر مهندسی انتخابات است و بس! پیام دوستان قدیمی جودو از پس این موضوعات شفاف و واضح بیان شده و آن هم انتخاب فرد مورد نظر خودشان است و بس! جودو ایران عادت کرده هر چه به انتخابات نزدیک و نزدیک تر شود، این دست مسائل و مصاحبه‌ها برای تغییر رأی اعضا را شاهد باشد. ولی این بار این مجمع تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

شاید همچنان معتقد هستند که هر مشکلی را می‌توانند در مجامع بین المللی حل کنند! اگر خودشان نباشند، جودو ایران با مشکل مواجه می‌شود و آنها هستند که همیشه باری از روی دوش جودو ایران برداشته‌اند! پس باید همچنان در جودو ایران بوده و نقش خود را ایفا کنند!

خبر خوب برای جودو و بد برای آقایان مدعی این است که راهکار برون رفت از موضوعی که رئیس اسبق فدراسیون جودو این روزها مطرح می‌کند پیدا شده و کارشناسی خبره و آشنا به امور بین الملل قبول کرده تا بعد از برگزاری مجمع در جلسه‌ای حضوری با مسئولان فدراسیون جهانی مشکل را رفع کند. این کارشناس به مسئولان اطمینان داده که بدون دغدغه انتخابات را برگزار کنید و هیچ مشکلی جودو ایران را تهدید نمی‌کند.

در پایان باید عنوان کنیم عمر مدیریت و حضور برخی دوستان در جودو به روزهای پایانی خود رسیده و شاید بهتر باشد جودو را به حال خود رها کنند. پیشکسوتان، قهرمانان و خانواده جودو نیاز به نگاه «نو» را درک کرده و شاید آرایی که روز شنبه از صندوق خارج می‌شود، به صراحت گویا همین موضوع باشد.

انتخابات فدراسیون جودو روز شنبه ۲۵ اسفندماه برگزار خواهد شد و عبدالله جعفری، ابوالفضل حیدریان بابلی، مهدی درخشنده بخت، امیرحسین سیاحی، منصور عبدی، توفیق کابلی، مازیار ناظمی و آرش میراسماعیلی برای نشستن روی صندلی ریاست رقابت خواهند کرد.

منبع: مهر