خواب سنگین در روزهای شلوغ والیبال/ فرصت‌سوزی در تعطیلات!

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، حدود ۵ ماه است که افشین داوری به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال کار خود را آغاز کرده. داوری در شروع فعالیت خود ظاهراً عملکرد خوبی داشت و بسیار تلاش کرد تا آهسته و پیوسته برنامه‌های فدراسیون را پیش ببرد تا آرامش به این رشته جذاب بازگردد، اما این آهسته جلو رفتن‌ها تا یک جا مفید است و می‌تواند به پیشرفت والیبال کمک کند. این روزها که والیبال برنامه‌های مهمی در پیش دارد زمان را به بهانه برقراری آرامش از دست می‌دهد.

در شرایطی که حدود 10 روز به پایان رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده بود در محافل مختلف عنوان شد که دبیر فدراسیون با پایان یافتن رقابت‌های لیگ انتخاب و منصوب می‌شود؛ جبار قوچان‌نژاد هم در آن مقطع به عنوان جدی‌ترین گزینه معرفی شد، اما هنوز هیچ اتفاقی در این راستا رخ نداده است. داوری بارها در مصاحبه‌های خود گفت که دبیر انتخاب شده، اما برای معرفی‌اش نیازمند زمان است؛ حال اینکه زمان مدنظر داوری چه زمانی است را تنها شخص آقای سرپرست می‌تواند پاسخ دهد. 

از موضوع دبیر که بگذریم باید به سفر اخیر افشین داوری به لوزان اشاره کرد. سفری که بازهم به همراهی سعید درخشنده، مسئول رویدادهای بین‌المللی فدراسیون والیبال انجام شد و ظاهرا داوری هم همچون ضیایی تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارد. پیش از این سفر بسیاری از اهالی والیبال معتقد بودند که ایران می‌تواند میزبان مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک را بگیرد و با این شرایط ایران شانس زیادی برای حضور در المپیک خواهد داشت، اما این میزبانی به راحتی آب خوردن از دست رفت.

آقایان برای سرپوش نهادن روی این ناکامی بزرگ موضوع میزبانی رقابت‌های قهرمانی جوانان پسر جهان در سال 2021 را مطرح کردند، اما آیا می‌توان از این فرصت‌سوزی به راحتی گذشت؟ در حالی که تقریباً تکلیف انتخابات اکثر فدراسیون‌هایی که مشمول قانون بازنشستگی بودند مشخص شده، وزارت ورزش هنوز نسبت به تعیین تکلیف والیبال تصمیمی اتخاذ نکرده است و حتی زمان ثبت نام کاندیدا نیز هنوز مشخص نیست و این بلاتکلیفی می‌توان خسارات جبران ناپذیری به والیبال ایران بزند.

والیبالی‌ها امیدوارند در سالی که تیم ملی بزرگسالان باید برای حضور در المپیک بجنگد وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای به این رشته داشته باشد و جاده را برای حرکت سریع‌تر والیبال فراهم کند. چشم امید والیبالی‌ها وزارت ورزش است تا با اعلام زمان انتخابات و حتی ثبت‌نام نامزدها، این رشته را از بلاتکلیفی خارج کند.

منبع: فارس