خوشبخت: طلا هم بریزند، به تیم ملی برنمی‌گردم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، نیما خوشبخت، واترپلوئیست خوش‌تکنیک و تأثیرگذار ایران است. ورزشکار اصفهانی خوش‌اخلاقی که در تمامی رده‌های سنی افتخار پوشیدن لباس تیم ملی را داشته است. این واترپلوئیستِ بعضاً پرحاشیه و خبرساز چندسالی به عنوان گرانترین واترپلوئیست ایران هم شناخته می‌شد.

او در رده باشگاهی و ملی به افتخارات متعددی دست یافته است و همچنان به درخشش در سطح اول واترپلوی کشور ادامه می‌دهد. خوشبخت این روزها علاوه بر حضور در لیگ برتر واترپلو در آکادمی تخصصی خودش بنام آکادمی شنا خوشبخت در اصفهان مشغول تربیت ورزشکاران جوان کشور است.

نیما خوشبخت درمورد شرایط تیم سایپا در جریان رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور اظهار داشت: درمرحله چهارم بازی‌هاس سختی نداشتیم، اما دیدار با امیدیه کمی متفاوت است. در مرحله نیمه‌نهایی با تیم پدافند بازی خواهیم کرد و تنها هدف‌مان رسیدن به قهرمانی است. تیم بسیار خوبی داریم؛ جوانان خوبی در ترکیب هستند و باتجربه‌ها هم هماهنگی ایده‌آلی با کادر فنی دارند. به احتمال بیش از 90درصد ما امسال قهرمان لیگ خواهیم شد. به ما گفته‌اند که احتمالاً سایپا به جام باشگاه‌های آسیا خواهد رفت که اگر این اتفاق رخ دهد یک یا دو بازیکن خارجی خوب به جمع‌ما اضافه خواهد شد که کمک می‌کند تا نماینده شایسته‌ای برای ایران باشیم. 

وی ادامه داد: سطح لیگ امسال مانند سال گذشته است، اما تیم‌های ضعیف‌مان ضعیف‌تر شده‌‌اند. اکثر بازیکنان خوب در دو یا سه تیم جمع شده‌اند و سایرتیم‌ها از سال گذشته هم ضعیف‌تر شده‌اند. بازی‌های ما در لیگ برتر بیشتر شبیه تمرین است تا شاید برای جام باشگاه‌های آسیا آماده شویم.

بازیکن سابق تیم ملی واترپلو درمورد کنار رفتنش از تیم ملی خاطرنشان کرد: حدود 2 – 3 سال است که دیگر در تیم ملی حضور ندارم. این اتفاق با صلاحدید کادر فنی و چیریچ رخ داد، اما باید بپذیریم که نسل جدیدی که آمده‌اند هم خوب هستند. من اعتقاد دارم که نسل‌کشی نباید صورت بگیرد. ما هم زمانی جوان بودیم و به تیم ملی آمدیم و در ابتدای راه جای کسی را نگرفتیم. مگر ما چند واترپلوئیست خوب داریم؟ بازیکن‌سازی در واترپلو زمان‌بر است و پیشنهاد می‌کنم برای پرورش نسل جدید از بازیکنان نسل قدیم هم استفاده شود. این صحبت‌ها را برای خودم نمی‌گویم، اما نسل قبلی تیم ملی بازیکنان بسیار خوبی در دل خود داشت. اینکه ناگهان از ریشه همه چیز قطع شود شاید به نفع هیچکس نباشد. خدا را شکر مدال برنز بازی‌های آسیایی افتخاری شد برای همه اعضای این خانواده؛ روسای زیادی در این سال‌ها به فدراسیون آمدند، اما در نهایت در زمان ریاست محسن رضوانی این مدال ارزشمند به واترپلوی ایران رسید. 

خوشبخت که 27 سال سن دارد درخصوص احتمال بازگشتش به تیم ملی گفت: همه چیز به اعتقادات سرمربی تیم ملی و فدراسیون بستگی دارد، اما فکر می‌کنم بعد از چند سالی که از تیم ملی دور بودم شرایط حضور در ترکیب تیم ملی را نداشته باشم. در این مدت که جایی در ترکیب تیم ملی نداشتم هیچکس سراغی هم از من نگرفت. من بیش از 10-12 سال برای تیم ملی ایران بازی کردم، اما بعد از اینکه کنار رفتم هیچکس زنگی هم به من نزد و با این شرایط فکر می‌کنم اگر طلا هم بریزند، نتوانم به تیم ملی برگردم. 

وی درمورد نحوه کنار رفتنش از تیم ملی تصریح کرد: از مدل کنار رفتنم اصلاً راضی نبودم. خیلی سنگین با من دست دادند و گفتند که تو روی حرف ما پا گذاشته‌ای، مرسی که تا الان تمرین کرده‌ای و خدانگهدار! من هم خیلی مردانه با آنها دست دادم و خداحافظی کردم. ورزش نامرد است و نامردتر از واترپلو خودش است! 

منبع: فارس