خوش‌خبر: آسیایی‌ها از تیم ما می‌ترسند

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، چین با رأی کنفدراسیون والیبال آسیا میزبان رقابت‌های انتخابی المپیک شد. هرچند ایران، قطر و استرالیا هم داوطلب میزبانی این رقابت‌ها بودند و حتی خیلی‌ها معتقد بودند چینی‌ها به خاطر اینکه شانسی برای صعود تیم‌شان به المپیک ۲۰۲۰ قائل نیستند، از میزبانی انتخابی هم منصرف شده‌اند، اما رأی کنفدراسیون آسیا نشان داد، از این خبر‌ها نیست و چینی‌ها که دوباره سرمایه‌گذاری زیادی روی والیبال کرده‌اند، پا پس نکشیدند تا از ۱۷ دی برای ۵ روز میزبان جنگ تمام‌عیار ۸ تیم برتر آسیا سر سهمیه المپیک باشند.

البته کنفدراسیون آسیا ظاهراً برای این میزبانی پول زیادی طلب کرده‌اند و به همین خاطر پیشنهاد ۲۰۰ هزار دلاری ایران هم به چشم نیامد. هرچند بعضی‌ها هم معتقدند تقسیم میزبانی انتخابی المپیک زنان و مردان آسیا به چین‌تایپه و چین یک روی دیگر جنگ قدرت بین عیسی بن حمزه، رئیس کویتی کنفدراسیون آسیا و ریتا سوبوی اندونزیایی سر ریاست کنفدراسیون بود که ریتا با پشتوانه نامه FIVB شد.

امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال در این‌باره می‌گوید: «قابل پیش‌بینی بود که چینی‌ها با نفوذی که در AVC دارند برنده مزایده انتخابی المپیک باشند. آن‌ها به تازگی سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند تا حدی که حتی آب معدنی رقابت‌های لیگ ملت‌ها را دادند.» به رغم اینکه با میزبانی چین شرایط برای تیم ملی والیبال در انتخابی المپیک سخت می‌شود، اما سرپرست تیم ملی حرف دیگری می‌زند: «شرایط سخت است، اما زور تیم ما از نظر فنی به بقیه تیم‌های آسیایی می‌چربد. به هر حال آن‌ها از تیم ما می‌ترسند و تیم ما با بازی جدی می‌تواند سهمیه را بگیرد.»

منبع: خبر ورزشی