دادگر: فشنگ‌های داخلی به درد ما نمی‌خورد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری گفت: در ٩ رویداد سهمیه المپیک توزیع خواهد شد. ما سعی می‌کنیم تمامی رقابت‌ها را به جز مکزیک حضور داشته باشیم چون هزینه زیادی دارد. ما مشکل جابه جایی سلاح را داریم. به همین دلیل به این جمع‌بندی رسیدیم در این مسابقات شرکت نکنیم.

دادگر افزود: ما ٨ سهمیه بدون مدال داشته‌ایم امیدواریم بتوانیم در این دوره از المپیک سهمیه بیشتری بگیریم و اولین مدال هم کسب شود. امیدواریم در اهداف پروازی هم نخستین سهمیه را بگیریم. ما از مشکلات مالی رنج می‌بریم اما این دلیل نمی‌شود از تلاش‌مان دست برداریم. اگر چه در بازیهای آسیایی ٧ فینالیست داشتیم اما نتیجه برای ما رضایت بخش نبود.

رییس فدراسیون تیراندازی درباره کمپ هانوفر گفت: در طول سالهای گذشته ورزشکاران به این کمپ می رفتند اما در این دوره به دلیل عدم صدور ویزا و جشن های کریسمس اردو لغو شد. در دورتموند اردو را تدارک دیده ایم و کارها پیش رفته است. زمان اردو فقط تغییر کرده است. ما چند روز زودتر تیم را راهی هند می کنیم.

دادگر درباره سلاح و فشنگ گفت: ما مشکلاتی داریم و تولیدکننده داخلی جوابگوی نیازهای ما نیست. ساچمه و فشنگ مسابقه می دهند در هر کارخانه متفاوت است و بعضی از آنها به برخی سلاح ها نمی خورد. این کار ما را مشکل کرده است. فشنگ در کشور داریم اما به درد ما نمی خورد به همین دلیل مجبوریم ورزشکاران را به اردوهای خارجی با هزینه گزاف بفرستیم. ما متاسفانه از حداقل ها بی بهره ایم. ما در داخل با فشنگ داخلی تمرین می کنیم و خارج با فشنگ خارجی و این مشکل است.

وی درباره اینکه حامی مالی دارید یا نه، عنوان کرد: سال گذشته روزانه هر ملی پوش برای فدراسیون ٥٥٠ هزار هزینه داشت که امسال بالای یک میلیون تومان است. اسپانسری که بتواند جوابگو باشد نداریم اما مذاکراتى داشته ایم اما نتوانستیم آنها را جذب کنیم.

رییس فدراسیون تیراندازی درباره جذب مربیان خارجی عنوان کرد: قبل از بازیهای آسیایی ما در تفنگ و تپانچه مربی خارجی آوردیم. بعد از بازیها با اتمام قرارداد، ماکسیموویچ جذب ژاپن شد. در تپانچه از مربی خارجی استفاده می کنیم اما در اهداف پروازی و تفنگ با مربیان داخلی کار را ادامه می دهیم. 

دادگر در ادامه صحبت هایش درباره بدهی های فدراسیون عنوان کرد: زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتیم بیش از ١٧ میلیارد بود که نزدیک ٤ میلیارد پرداخت کرده ایم. ما در این دوره بدهی اضافه نکرده ایم و بدهی ها را با شیب ملائم پرداخت کردیم. مربیان خارجی ٨٠ هزار دلار طلب داشتند که پرداخت شد. برای پرداخت بدهی ها وزارت و کمیته کمک می کنند و برنامه اقتصادی هم داریم.

رییس فدراسیون تیراندازی درباره انتقاداتی که درباره مجمع مطرح می شود، گفت: خصوص موظف هستیم هر سال سر موعد مقرر مجمع را برگزار کردیم. من در ٤ فدراسیون این تجربه را دارم که یا تهران میزبان است یا استان ها میزبان می شوند. مناطق آزاد به عنوان هیات بدون رای معرفی شده اند. با وحود درخواست میزبانی از چند استان، هیات کیش اصرار داشت در کنار سایر برنامه ها، مجمع هم برگزار کند. به این نتیجه رسیدیم میزبانی را به کیش بدهیم. هزینه ها برعهده اسپانسر و هیات کیش است و فدراسیون هزینه ای نمی دهد. ما شاهد هستیم برخی فدراسیون ها در مشهد میزبان هستند و هزینه زیادی بین کیش و مشهد نیست. هیات کیش اعلام کرده اگر رییس فدراسیونی بخواند می تواند با خانواده به کیش بیاید. 

دادگر درباره انتقاداتی که درباره حضور پسرش در تیم اسکیت هست، تصریح کرد: پسر من در رشته اسکیت است. تعداد ورزشکاران این رشته به 10 نفر نمی رسد. پسرم در دوره قبل هم فعال بود اما در این دوره پررنگ شد و من مشوق بودم. او با هزینه شخصی در تمرینات بوده و در رکوردگیری نتیجه قابل قبول داشته به همین دلیل به اردو دعوت شد. در اعزام به قطر دو نفر اول با هزینه فدراسیون، دو نفر بعدی با ٥٠ درصد کمک فدراسیون و بقیه با ١٠٠ هزینه خودشان اعزام می شوند. این رکوردگیری با دستگاه الکترونیکی بوده است و کسی دخل و تصرف نمی کند. ما دنبال استعدادها هستیم و فرقی نمی کند پسر من باشد یا فرد دیگر.

دادگر درباره ژن خوب در تیراندازی گفت: برخی رسانه ها صحبت هایی را مطرح کردند که درست نبود. ما مربی خارجی اسکیت نداشتیم و آقای هنریک آواکیان مربی ایرانی است. شاید اسمش خارجی بوده فکر کردند ایرانی نیست. نه اردوی بین المللی در کار بوده نه مربی خارجی. نه پول اضافه داریم. خوشبختانه پسر من در تیم ملی الف نیست که اینقدر شانتاژ می شود. این حرف ها خارج از اخلاق است.

وی همچنین درباره اولویت بندی فدراسیون گفت: ما در تفنگ در کسب سهمیه موفق تر بوده ایم. در اهداف پروازی توفیقی نداشتیم اما این دلیل نمی شود روی آن سرمایه گذاری کنیم اما اولویت اول ما تفنگ بعد تپانچه و اهداف پروازی هستیم.

رییس فدراسیون تیراندازی درباره گلایه ورزشکاران از حقوق کم گفت: درباره حقوق ورزشکاران به این نتیجه رسیدیم برای کسانی که عضو تیم ملی هستند یکسری تسهیلات و برای کسانی که سهمیه می گیرند تسهیلات دیگر فراهم کنیم. برای کسانی که در اردو هستند، تغذیه و اسکان رایگان داده می شود. برای کسانی که عضو تیم ملی هستند، ماهیانه یک تا ١.٥ میلیون پرداخت می شود. کسانی که سهمیه می گیرند بر اساس تعرفه هایی است که به تصویب کمیته می رسد مبلغی پرداخت می شود.

دادگر درباره لازلو عنوان کرد: کشور ما مدیون لازلو است اما به خاطر عدم پرداخت حق و حقوق با گلایه کشور را ترک کرد و رغبتی به خاطر بدقولی های گذشته برای حضور در ایران نداشت. درباره سماکین هم باید بگویم با توجه به حق الزحمه ای که می گیرد مربی خوبی است و فدراسیون از عملکرد او رضایت نسبی دارد. ورزشکاران درباره او صحبتی نداشته اند اما قصد دارم با تک تک آنها بدون حضور کادر صحبت کنم و ترتیب اثر بدهم.

رییس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره پاداش به بازیکنان فوتبال پرداخت شده و جنگ میان فوتبال و منهای فوتبال گفت: هیچ موضعی نمی گیرم اما چون در کمیته هستم دوستان انتظار دارند به ورزش منهای فوتبال هم توجه شود چون آنها به مدال بیشتر دسترسی دارند.

منبع: فارس