داورزنی: تعبیر مهندسی انتخابات غلط است

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، محمدرضا داورزنی در مجمع انتخاباتی قایقرانی گفت: امیدوارم با کمک همدیگر برنامه هایی که رییس جدید دارد محقق شود. آرزو دارم خانواده قایقرانی با انسجام بیشتر انتظاراتی که مردم دارند جامعه عمل بپوشاند و سبد مدال های کاروان ایران را سنگین کند. قایقرانی مدالهای زیادی دارد و امیدوارم همیشه افتخارآفرینی کند.

وی افزود: همه از قایقرانی انتظار دارند با توجه به استعدادهایی که در کشور داریم بتوانیم از همه ظرفیت ها استفاده کنیم. این ظرفیت نباید فقط محدود به دریاچه آزادی شود. ما سدهای مختلف و رودخانه هایی داریم که می تواند در خدمت قایقرانی کشور باشد. ما استعدادهای زیادی داریم که می توانیم با برنامه ریزی درست گام های زیادی برداریم. اهداف قایقرانی هم باید برای ٤ سال آینده مشخص شود.

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش یادآور شد: هدف آرمانی باید ترسیم شود و همه به سوی این اهداف قدم برداریم. سهرابیان خود از ورزشکاران قایقرانی بوده و با این رشته آشناست. او وقتی می تواند به این اهداف برسد که از همه ظرفیت ها استفاده کند.

داورزنی خاطرنشان کرد: از استان ها انتظار داریم فعال تر باشند. وزارت ورزش و کمیته کنار فدراسیون هستند اما موضوع بازاریابی تخصصی است. برای قایقرانی و سهرابیان آرزوی موفقیت دارم. سهرابیان هم باید تلاش بیشتری کند و به این آراء جواب بدهد.

داورزنی در پایان مجمع فدراسیون قایقرانی اظهار داشت: آنهایی که به دنبال مهندسی در انتخابات می‌گشتند امروز دیدند که این طور نیست. هر فردی که احساس مسئولیت می‌کند و نامزد می‌شود و برنامه خود را ارائه می‌دهد، تلاش می‌کند که رأی موافق اعضای مجمع را بگیرد. امروز در یک رقابت خیلی خوب نفراتی که نامزد بودند، توانستند برنامه‌های خود را ارائه دهند و بعد از ارائه برنامه‌ها سهرابیان با 21 رأی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. با توجه به اینکه تعداد اعضای مجمع 38 نفر بود می‌توانست با 20 نفر هم رئیس شود.

وی ادامه داد: کسانی در این چند روز دنبال این بودند که نشان دهند وزارت ورزش دنبال یک فرد خاص و مهندسی کردن انتخابات است و بحث‌های دیگری که مطرح می‌کردند اما امروز دیدند که اصلاً این طور نیست. مجمع هر انتخابی که انجام دهد وزارت ورزش از آن حمایت می‌کند. هم سهرابیان و هم گل‌محمدی و سایر کاندیداها از چهره‌های ورزشی و مدیران ورزشی خوب هستند، امروز  اقبال سهرابیان بیشتر بود و برنامه‌ای که ارائه کرد توانست 3، 4 رأی بیشتر از گل‌محمدی بیاورد.

معاون وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: انشاءالله سهرابیان بتواند فرصت‌های مناسبی را برای همه ظرفیت‌های قایقرانی ایجاد کند. به نوبه خودم از 4 دهه تلاش دوستان در قایقرانی تشکر می‌کنم، قلم‌سیاه، دنیامالی و امینی و همه کسانی که در این مدت کمک کردند. قایقرانی توانسته با کمک آنها جایگاه خوبی را در آسیا و کشور کسب کند. 

داورزنی گفت: امیدوارم رئیس جدید فدراسیون بتواند شرایطی را فراهم کند که تکیه‌اش از بودجه دولتی بردارد و اسپانسرها حامیان مالی را جذب کند. همچنین از ظرفیت‌های دیگر کشور استفاده کنند، در جلسه امروز هم گفتیم ظرفیت قایقرانی فقط دریاچه آزادی نیست، ما سواحل خیلی خوبی در شمال و جنوب داریم، پایگاه‌های مختلف دریایی داریم و سدها و رودخانه‌های گوناگونی را در کشور داریم. اینها همه ظرفیت‌هایی است که فدراسیون می‌تواند از آنها استفاده کند.

وی در پاسخ به این سؤال که وزارت ورزش اهل مهندسی کردن نیست یا مهندسی کردن بلد نیست، گفت: شما نتیجه کاندیداها را دیدید، این تعبیر، تعبیر غلطی است. در انتخابات گذشته هم همین روال بوده، 2، 3 نفر رأی‌شان بسیار نزدیک بوده و به دور دوم کشیده شده است. ما باید بپذیریم هر کاندیدی با یک عده ارتباط دارد و تماس و پیگیری می‌کند که رأی بیاورد. اساساً فلسفه انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی این بحث‌ها را به دنبال دارد. وزارت ورزش و حوزه ورزش قهرمانی شرایطی را فراهم می‌کند که همه کسانی که خودشان را شایسته می‌دانند بیایند و ثبت‌نام کنند. بعد از تأیید صلاحیت‌ها این رؤسای هیأت‌های استانی هستند که رئیس فدراسیون را انتخاب می‌کنند وزارت ورزش با هیچ هیأت، نماینده ورزشکار یا مربی ارتباطی ندارد. طبیعی است که برخی بیایند و صحبت کنند که نظر وزارت ورزش روی گزینه خاصی است اما امروز دیدید که همه به رأی مجمع احترام گذاشتیم هر کس دیگری هم که انتخاب می‌شد همین روال صورت می‌گرفت. برای ما مهم بود که چند نفری که تأیید صلاحیت شدند در یک رقابت سالم شرکت کنند و هر رأی‌ای که مجمع داد آن رأی مورد احترام وزارت ورزش باشد. 

داورزنی در پاسخ به این سؤال که نامزدها برای تبلیغات باید 15 روز فرصت داشته باشند اما ظاهراً تأیید صلاحیت‌ها دو، سه روز پیش اعلام شده است، گفت: نه اینطور نیست چیزی که در سایت اعلام شد لیست آخری بود که تأیید شده بود. تأیید صلاحیت‌ها قبلاً از سوی وزارت ورزش به نامزدها اعلام شده بود و نامزدها هم برنامه‌های خود را انجام داده بودند.

معاون وزیر ورزش در مورد نامه‌ای که به فدراسیون جهانی جودو برای فرستادن ناظر زده شده است، گفت: این موضوع از سوی فدراسیون جهانی لغو شد، اینکه چه کسی این نامه را زده و پیگیری کرده است ما مخالف آن هستیم. اینجا جمهوری اسلامی ایران است و دستگاه نظارتی دارد ما در چارچوب قوانین خودمان کارها را انجام می‌دهیم. در مجموع مجمع فدراسیون جودو بدون حضور ناظر جهانی برگزار می‌شود و باز هم هر نفری که انتخاب شد مورد حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است. طبق برنامه در همان زمانی که اعلام شده انتخابات برگزار خواهد شد. 

وی در مورد اینکه دوره 6 ماهه ثبت‌نام نامزدها به پایان رسیده و برنامه وزارت ورزش برای انتخابات این فدراسیون چیست، گفت: نگران نباشید. 

داورزنی در مورد وضعیت فدراسیون والیبال و انتخاباتش گفت: با توجه به زمانبندی که انجام دادیم، فدراسیون‌های کشتی، وزنه‌برداری و چند فدراسیون دیگر را داریم و طبق برنامه پیش می‌رویم. در حال حاضر هم هم کشتی و هم والیبال کار خودشان را انجام می‌دهند. والیبال لیگش را پیگیری می‌کند و اردوهای ملی هم آغاز خواهد شد. سعی می‌کنیم انتخابات فدراسیون والیبال را در فصل بهار برگزار کنیم.

وی در مورد اینکه شما تعهد گرفته بودید که سرپرست فدراسیون‌ها برای انتخابات نامزد نشوند اما شنیده شده سرپرست چوگان و والیبال نیز این کار را انجام دهند، گفت: در مورد برخی فدراسیون‌ها بحث‌هایی داشتیم؛ افرادی را که می‌خواستیم سرپرست بگذاریم به خاطر حساسیت‌هایی که در فدراسیون‌ها وجود داشت این تصور به وجود می‌آمد که وزارت ورزش نظر خاصی در این فدراسیون‌ها دارد اما این تصمیم گرفته شد که سرپرست فدراسیون خودش نامه می‌نوشت و تعهد می‌داد که برای انتخابات نامزد نشود. در رشته مهندسی چوگان فدراسیون جهانی‌اش قانونی دارد که کسانی که می‌خواهند رئیس فدراسیون شوند باید عضو خانواده چوگان باشند و سابقه بازی یا حضور در این رشته را داشته باشند. بنابراین این موضوع محدودیتی را برای ما ایجاد می‌کند، در حال حاضر فکر می‌کنم تنها سه نفر این صلاحیت را دارند. نگران نباشید سعی می‌کنیم تا پایان فصل بهار فدراسیونی نباشد که با سرپرست اداره شود. 

معاون وزیر ورزش در مورد هیأت مدیره پرسپولیس، گفت: این موضوع را باید از خود وزیر ورزش سؤال کنید قرار بود در چند روز آینده معرفی شود اما از آخرین خبر مطلع نیستم. 

وی در مورد اینکه به هر حال وضعیت سرمربی تیم ملی فوتبال چه می‌شود و آیا وزارت ورزش کاری خواهد کرد یا خیر، گفت: ما در حال حاضر 50 فدراسیون داریم و برخی از آنها شرایط خاص خودشان را دارند این را منطقی نمی‌دانیم که وزارت ورزش بخواهد در مسائل داخلی فدراسیون‌ها دخالت کند. برگزاری مجمع یا انتخاب هیأت رئیسه به خاطر همین کارها است. نقش وزارت ورزش یک مجموعه نظارتی عالی است. به هر حال فدراسیون‌ها هم باید طبق سیاست‌های کلی ورزش کشور حرکت کنند. 

منبع: فارس