داور تنیس روی میز: امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای بانوان محجبه در المپیک 2020 باشم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، سیمین رضایی، داور المپیکی تنیس روی میز گفت: تنیس روی میز را از بازیکنی شروع کردم و سپس به مربیگری و داوری رسیدم. از سال 2006 در لیست داوران بین المللی قرار گرفتم اما برای قضاوت در مسابقات سطح بالا مثل المپیک نیاز به مدرک بالاتری به اسم “بلوبج” بود.

داور بین المللی کشورمان ادامه داد: تا کنون قضاوت‌های مهمی از جمله فینال مسابقات تیمی قهرمان جهان 2016، فینال مسابقه انفرادی سال 2018 جهان و مسابقات المپیک جوانان را داشتم، اما تجربه حضور در المپیک را نداشتم. حضور در مسابقات المپیک حتی برای داوران بلوبج بسیار سخت است و فیلترهای زیادی دارد. در آستانه اعلام اسامی داوران المپیک هیجان زیادی داشتم. البته حس می‌کردم که شانس زیادی دارم و دو هفته پشت سر هم با نگرانی سایت مسابقات را رصد می‌کردم تا بالاخره اسامی اعلام شد و نام خودم را در بین داوران دیدم که برایم لحظه‌ای فراموش نشدنی بود.

وی افزود: در این مسیر باید از حمایت‌های فدراسیون تنیس روی میز و وزارت ورزش تشکر کنم. شک ندارم اگر این حمایت‌ها بیشتر شود استعداد سایر بانوان ایرانی در همه زمینه‌ها به بروز و ظهور می‌رسد. اوایل همه وقتی می‌دیدند من با حجاب در مسابقات قضاوت می‌کنم تعجب می‌کردند و حتی می‌پرسیدند که برایت سخت نیست؟ حتی بعضی‌ها باور نداشتند که بتوانم اما کم کم اعتمادها جلب شد و اکنون برایشان یک امر عادی است.

سرداور بین المللی کشورمان در پایان تاکید کرد: بر خلاف تصور خیلی‌ها داوری تنیس روی میز بسیار سخت است و سرعت تصمیم گیری به دلیل سرعت و اتفاقات زیاد در بازی باید بالا باشد، ویدیو چک هم در تنیس روی میز نداریم. امیدوارم با حمایت‌های بیشتر بتوانم نماینده شایسته‌ای برای جامعه داوری و بانوان کشورهای اسلامی در المپیک 2020 توکیو باشم.

منبع: فارس