داوودی: قول می‌دهم در المپیک فقط برای طلا رقابت کنم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، علی داوودی درباره حضورش در اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان گفت: مدتی است اردو آغاز شده است و با صلاحدید شورای فنی و کادر فنی تیم ملی قرار شد با وجود اینکه یک سال دیگر هم می‌توانم در رده سنی جوانان وزنه بزنم در اردوی بزرگسالان حضور پیدا کنم.

وی ادامه داد: خوشبختانه شرایط خوبی دارم و بدون حاشیه کار خودم را انجام می‌دهم. جام فجر را در پیش داریم که به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک تلاش می‌کنم بهترین نتیجه را بگیرم. تمام هدف قرار گرفتن در بین 3 نفر برتر رقابت‌های جهانی بزرگسالان در سال ۲۰۱۹ است.

* تمام وزنه‌برداران حاضر در اردو از قهرمانان جهان و المپیک هستند

قهرمان جوانان جهان در پاسخ به این سوال که برای حضور در رده سنی بزرگسالان نیازمند ثبت رکوردهای بالاتری است گفت: خوشبختانه شرایط خوبی دارم و در مدتی که در اردوهای تیم ملی حضور داشتم وزنه‌های خوبی را ثبت کرده‌ام. تلاش می‌کنم روز به روز بهتر شوم و به رکوردهای بالاتری برسم تا اگر قرار شد به عنوان نماینده ایران در المپیک ۲۰۲۰ وزنه بزنم با شرایط خوبی حاضر شوم.

داوودی در خصوص اینکه با توجه به کم شدن سهمیه‌های وزنه‌برداری ایران به نظر می‌رسد کار سختی برای حضور در بازی‌های المپیک داشته باشد، گفت: دقیقا درست است؛ تمام دوستانی حاضر در اردو از قهرمانان جهان و المپیک هستند، اما من هم تلاش می‌کنم در کنار این بزرگان خودی نشان دهم و جواز حضور در المپیک را کسب کنم. اگر موفق شدم با تمام وجودم برای سربلندی ایران تلاش می‌کنم و اگر هم نشدم تلاشم را برای رقابت‌های بعدی ادامه خواهم داد.

* از رقیبانم عقب هستم و باید جبران کنم

وی درباره حضورش در مسابقات وزنه‌برداری جام فجر و غیبت وزنه‌برداران فوق سنگین ایران در این رقابت‌ها گفت: بعد از مسابقات بزرگسالان جهان تنها چند روز استراحت کردم و بلافاصله تمریناتم را از سر گرفتم تا زمان را از دست ندهم. هدف همه وزنه‌برداران حضور در المپیک است و جام فجر یکی از اهداف پیش روی ما در این مسیر است؛ البته از نظر امتیاز کمی از رقیبانم عقب هستم و باید بیشتر تلاش کنم تا این فاصله را در جام فجر جبران کنم.

دارنده مدال طلای وزنه‌برداری جوانان جهان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه یکی است جوانترین وزنه‌برداران حاضر در اردوی تیم ملی است و ممکن است کمی دچار حاشیه شود گفت: حاشیه آفت جان ورزشکاران است؛ تلاش می‌کنم به دور از حاشیه تنها کار خودم را انجام بدهم. این حواشی همواره بوده و خواهد بود، اما من سعی می‌کنم فارغ از آن تمرینات خودم را پیگیری کنم.

* شاید نتوانم امسال قول طلا بدهم

داوودی تصریح کرد: تا مسابقات جهانی سال آینده زمان خوبی دارم و سعی می‌کنم با رکورد خوبی به این مسابقات برسم. شاید نتوانم قول کسب مدال طلا را بدهم، اما حتما برای نقره مبارزه خواهم کرد، اما قول می‌دهم در المپیک برای مدال طلا وزنه بزنم و رقابت کنم.

وی درباره رکوردهایش افزود: اگر در مسابقات ۲۰۱۸ وزنه آخر را می‌زدم با ۱۹ سال سن و ۲۴۵ کیلوگرم، برنز دوضرب بزرگسالان جهان را می‌گرفتم که فکر می‌کنم بعد از سعید محمدپور کسی چنین مدالی نگرفته باشد. سال ۲۰۱۸ هم برای کسب مدال تلاش کردم و جزء مدعیان بودم؛ البته این وزنه را بارها در تمرینات زده بودم، اما خیلی دور از دسترس نیست. در حال حاضر به غیر از تالاخادزه وزنه‌بردار کامل دیگری وجود ندارد و فکر می‌کنم امسال (۲۰۱۹) بتوانم برای کسب یک مدال خوشرنگ مبارزه کند.

منبع: فارس