دایره حامیان تاج محدود می‌شود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ حضور بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه این نهاد غیردولتی از ابتدای مردادماه 1397 با تصویب لایحه «منع بکارگیری بازنشستگان » در مجلس شورای اسلامی، غیرقانونی اعلام شد. فشارها بر مهدی تاج و حامیانش در این فدراسیون از همان ابتدا آغاز شد تا کسی شامل دور زدن قانون نشود.  مهدی تاج اما به هر طریقی که بود و با مرور تاکتیک‌های مختلف و مرور بندهای قانون، سرانجام توانست با استفاده از ماده ۶۰ قانون استخدامی کشوری که شامل خدمات‌رسانی به ایثارگران، جانبازان و آزادگان مشمول اعاده به خدمت می‌شوند در سمت خود یعنی ریاست فدراسیون فوتبال باقی بماند.

اما همچنان وضعیت 5 عضو هیات رئیسه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. شایعات مطرح شده این بود که مهدی تاج طی توافقی که با بالادستی‌ها داشته؛ در صورت ابقای خود 5 عضو هیات رییسه که بازنشسته هستند باید در مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال استفعا کنند تا اعضای جدید پس از کاندیداتوری و نتیجه انتخابات به صورت قانونی جای آن ها را بگیرند. این اتفاق منجر به محدود شدن حلقه حامیان تاج می شد؛ باتوجه به اینکه علی کفاشیان و محمدرضا ساکت دو عضو پرنفوذ این فدراسیون نیز چندی پیش از سمت خود کناره‌گیری کردند. با این وجود مجمع انتخاباتی سالیانه فدراسیون فوتبال دو بار لغو شد آن هم به دلیل در پیش بودن جام ملت‌های آسیا و جلوگیری از تنش از سوی نهادهای دولتی برای تیم ملی!

اما حالا که مسابقات مهمی در پیش نیست اعضای بازنشسته نمی توانند دنبال بهانه برای تعویق انتخاباتی باشند که باید در آذر و بعد در دی ماه برگزار می شد. به همین دلیل بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال، مجمع سالیانه در تاریخ 19 اسفندماه و پیش از آغاز سال نو شمسی برگزار خواهد شد. بر این اساس در این مجمع موضوع تصویب صورت‌های مالی، گزارش حسابرسی و بازرسی، اصلاحات مقررات انضباطی و مباحث در صلاحیت مجمع در دستور کار خواهد بود. اینکه موضوع «ممنوعیت بکارگیری بازنشسته‌ها» در این جلسه بررسی نخواهد شد شائبه‌های زیادی را بوجود آورده است.

در صورتی که دستگاه های نظارتی و مجلس شورای اسلامی تاکید ویژه ای بر برکناری یا استعفای افراد بازنشسته در فدراسیون های مختلف داشتند اما ظاهرا مهدی تاج نمی خواهد دایره حامیانش را محدودتر از این ببیند و به همین دلیل بررسی استعفای اعضای هیات رئیسه از دستور کار در مجمع پیش رو خارج شده است. سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در گفتگو با رادیو تهران به بحث ادامه کار بازنشستگان اشاره کرد و گفت: قرار است مجمع فدراسیون فوتبال برگزار شود ولی موضوع بازنشسته ها را در دستور کار قرار نداده اند. به خاطر جرم انگاری که در قانون صورت گرفته، بررسی این موضوع در دستگاه های نظارتی و دستگاه قضایی شروع شده است. تا جایی که می دانم دستگاه های نظارتی از دو هفته پیش به صورت جدی به فدراسیون فوتبال ورود کرده اند. هم راجع به قانون بازنشستگان و هم راجع به بحث هایی که در فدراسیون هست روند قضایی را پیش می گیرند. بازنشسته هایی که در فدراسیون کار می کنند مرتکب جرم می شوند.