دبیر فدراسیون بوکس: سرپرستی‌ام در سازمان لیگ مقطعی است

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، در خصوص حکم ابلاغ شده مبنی بر انتصاب او به عنوان سرپرست سازمان لیگ بوکس کشور، توضیح داد: همانطور که در حکم آمده بنده به عنوان سرپرست انتخاب شده‌ام و قرار است تا زمان تشکیل شدن کمیته‌ها این سمت را به صورت مقطعی در اختیار داشته باشم. ما تاکنون سازمان لیگ بوکس در کشور نداشته‌ایم و از این به بعد نیز برای تشکیل کمیته‌ها قرار شد از پیشکسوتان و کسانی که در بوکس صاحب نظر هستند استفاده کنیم تا اساسنامه‌ها و آیین نامه‌ها را برای برگزاری لیگ‌های استاندارد خود تنظیم کنیم.

او افزود: تنها وظیفه‌ای که بنده در این سمت دارم به عنوان راهبر است و هیچ تصمیم شخصی در تنظیم آیین نامه‌ها ندارم بلکه همه چیز با نظر پیشکسوتان و صاحب نظران خواهد بود. من سرپرست هستم و هیچ حکمی در مورد انتخابم به عنوان مدیر سازمان لیگ قطعی نیست.

کلانتری در پاسخ به این سوال که آیا با تنظیم شدن آیین نامه‌ها احتمال انتخاب او به عنوان مدیر نهایی سازمان لیگ وجود دارد اظهار کرد:‌ به نظر من اصلا صحبت کردن در مورد این موضوع از الان درست نیست. خیلی زود است که بخواهیم نظرها و شائبه‌هایی را مطرح کنیم. نگاه ما تنها برای لیگ بزرگسالان نیست و قصد داریم در همه‌ی رده‌های سنی لیگ‌های استانداردی را برای بوکس کشور که یکی از نیازهای اصلی است برگزار کنیم. باید اساسنامه‌ها تنظیم شوند و سپس در این مورد صحبت کنیم. هدف از تشکیل لیگ استفاده از همه ظرفیت‌های بوکس کشور است.

دبیر فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که آیا چنین انتخاب‌هایی در فدراسیون باعث به وجود آمدن حواشی نمی‌شود؟ توضیح داد: به هر حال هر کسی یک نظری دارد اما ما به جای این که به چنین صحبت‌هایی بپردازیم اصل قضیه را هدف خود قرار داده‌ایم. به عنوان دبیر، امور اجرایی فدراسیون را بر عهده دارم که به همین دلیل می‌توانستم تسلط بیشتری در جریان تشکیل کمیته‌ها، تنظیم اساسنامه‌ها و آیین نامه‌ها داشته باشم. فکر نمی‌کنم این حواشی بتواند کمکی به بوکس کند و بهتر است همه رسانه‌ها نیز به اصل موضوع بپردازند. هر چیزی که نیازمند برگزاری یک لیگ مناسب باشد، با نظر جمعی و با استفاده از پیشکسوتان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان لیگ بوکس، در پاسخ به این سوال که تاریخ دقیق برگزاری لیگ چه زمانی خواهد بود؟ گفت: فعلا باید آیین نامه‌ها را برای سال ۹۸ تنظیم کنیم که همین موضوع زمان زیادی می‌برد. ما در شش ماه اول سال ۹۸ ، پنج اعزام سنگین ( قهرمانی آسیای نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و قهرمانی جهان بزرگسالان و امیدها) را داریم. همه این موارد باید نوشته شود تا بتوانیم به صورت دقیق در مورد برنامه‌های لیگ تصمیم گیری کنیم. باز هم تاکید می‌کنم که من تنها وظیفه‌ی راهبری در این موضوع را دارم و همه تصمیمات با نظر جمعی خواهد بود .

کلانتری همچنین در مورد حواشی به وجود آمده در جریان رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور جوانان به دلیل حاضر نبودن مربی کوبایی در محل مسابقات، توضیح داد: زمان برای کار مربی کوبایی فراهم است. ما با او قراردادی دو ساله را  امضاء کرده‌ایم و قرار است در این مدت برای پیشرفت رده‌های پایه‌ی برنامه‌هایی را ارائه دهد. ضمن این که باید بگویم ما برای شش ماه اول سال آینده نیز رقابت‌های کشوری دیگری داریم که در آنجا مربی کوبایی نیز حاضر خواهد بود تا بهترین‌ها را انتخاب کند. البته در حال حاضر نیز کمیته فنی ما در این دوره بهترین‌ها را انتخاب می‌کند. هدف دیگر ما از آوردن مربی کوبایی آموزش مربیان داخلی است که امیدوارم طبق برنامه بتوانیم به اهداف تعیین شده توسط فدراسیون بوکس برسیم.

منبع: ایسنا