دربی تهران | پزشک عمومی که برای پرسپولیس خوش‌یمن است

بیژن حیدری داور باتجربه لیگ برتر است که برای دومین بار شهرآورد تهران را پنجشنبه 17 بهمن قضاوت خواهد کرد.

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، این داور 40 ساله در لیگ برتر امسال قضاوت های خوبی داشته و باتوجه به قد بالا (194 سانتی متری) از اعتماد به نفس خوبی مقابل بازیکنان برخوردار است. او پزشک عمومی و جراح ارتوپد است و به گفته خودش صرفا علاقه به داوری بوده که او را تا اینجا کشانده است. گفتنی است بیژن حیدری در سال 96 دربی شماره 85 را در ورزشگاه آزادی قضاوت کرد که خطای پنالتی روزبه چشمی روی علی علیپور را به درستی اعلام کرد و با همین ضربه پنالتی بود که سرخپوشان توانستند دربی را از شاگردان شفر ببرند.

نکته جالب توجه اینکه؛ او از لیگ پانزدهم تاکنون ۱۰ بازی را برابر پرسپولیس قضاوت کرده است. آخرین آنها مصاف دور رفت فصل گذشته لیگ برتر بین پرسپولیس و سپاهان بود. البته نکته جالب توجه این است که پرسپولیس در این بازی ها هیچگاه شکست نخورد. به هر حال این مساله می‌تواند تاثیر روانی مطلوبی داشته باشد. در لیگ شانزدهم با اخراج کامیابی نیا در بازی با تراکتورسازی او را از دربی محروم کرد ولی کارشناسان نظر او را تایید کردند.

با یک حساب سرانگشتی بیژن حیدری در این سه فصل برای سرخپوشان خوش یمن بوده؛ البته که اشتباهی به سود این تیم نداشته و با سوت های صحیح، نتایج به سود سرخ ها رقم خورده است. گفتنی است بیژن حیدری در دو فصل اخیر سوت طلایی را از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال دریافت کرد و بهترین داور ایران شد. حالا بعد از اشکان خورشیدی و قضاوت های پیاپی علیرضا فغانی در دربی، حیدری نیز به لیست داورانی که بیش از یک بار این مسابقه را سوت زدند اضافه می شود.