دربی تهران | یاغی‌هایی که با پیراهن هر دو تیم گلزنی کردند

دربی تهران از دور برگشت لیگ نوزدهم عصر فردا در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که طی آن بیژن حیدری برای دومین بار قضاوت این مسابقه را برعهده خواهد داشت. این تقابل اما گلزنان ویژه ای داشته که در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شده‌اند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ؛ در دربی پایتخت، بازیکنانی بودند که با پیراهن هر دو تیم گلزنی کردند. غلام‌رضا فتح آبادی اولین بازیکنی است که به چنین رکوردی دست یافت. فتح آبادی در ۲۵ آبان  سال ۱۳۵۸ با پیراهن استقلال دروازه پرسپولیس را باز کرد. این در حالی است که حدود ۳ سال بعد یعنی در ۱۷ آذر سال ۱۳۶۱ این مهاجم در پرسپولیس موفق شد در شهرآورد برای سرخ ها گلزنی کند. شاهرخ بیانی دیگر گلزن مشترک تاریخ شهرآورد محسوب می شود. این بازیکن در ۲۵خرداد سال ۱۳۶۵ موفق شد ۲ گل از ۳ گل پرسپولیس را به ثمر رسانده و سهم ویژه ای در پیروزی پرسپولیس در برابر تیم سابقش یعنی استقلال داشته باشد. این در حالی است که بیانی ۴سال بعد در ۲۸دی ۱۳۶۹در حالی که دوباره استقلالی شده بود در شهرآورد سرخابی ها این بار با پیراهن آبی رنگ موفق به گلزنی شد.

چهره محبوبی که منفور شد

مهدی هاشمی نسب یکی از بازیکنان محبوب پرسپولیسی ها بود. بسیاری از هواداران دهه هفتاد اعتراف می کردند بخاطر گلزنی های او در دربی طرفدار او شدند. این بازیکن در ۲۲آبان ۱۳۷۷، ۲۰فروردین ۱۳۷۸، ۲۰تیر ۱۳۷۸ اسفند سال ۱۳۷۸ با به ثمر رساندن ۴ گل دردربی ستاره بی چون چرای آن سال های پرسپولیس در شهرآورد بود. هاشمی نسب اما جنجالی ترین تصمیم زندگی خود را گرفت که طبق گفته خودش تا مدت ها خانواده اش نیز تهدید جانی می شدند. او برای لیگ سال 79 در انتقالی جنجالی به استقلال رفت و در 10 دی همان سال توانست دروازه احمدرضا عابدزاده را باز کند. هرچند آن مسابقه با تساوی دو بر دو به پایان رسید اما هاشمی نسب دیگر محبوب سرخ ها که نبود هیچ، تبدیل به یکی از منفورهای تاریخ باشگاه شد.