دردسر جدید اینفانتینو پس از انصراف عمان از میزبانی مشترک

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تارنمای اسپورتس پرومدیا نوشت: تازه ترین اخبار منتشر شده نشان می دهد احتمال موفقیت اینفانتینو در جلب نظر شواری فیفا در جلسه پنجم جولای مبنی بر اجرای طرح پیشنهادی خود در راستای افزایش تعداد تیم های جام جهانی قطر، در هاله ای از ابهام قرار دارد؛ بدون همکاری عمان در این امر، تنها کشوری که برای میزبانی مشترک باقی می ماند، کویت است.

کشور قطر امتیاز میزبانی از جام جهانی 2022 را با قالب 32 تیم و برگزاری در هشت ورزشگاه به دست آورد اما به دلیل وسعت این کشور، آنها قادر نیستند که از پس تورنمنتی گسترش یافته با حضور 48 تیم برآیند.
این در حالی است که هر گونه برنامه قطر برای میزبانی مشترک از این تورنمنت بین المللی به همراه عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی به دلیل تنش های دیپلماتیک و تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای مذکور علیه دوحه، تحقق پذیر نیست.

از این رو، مقامات فیفا برای مطالعه امکان پذیر بودن افزایش تیم ها در این تورنمنت، تحقیقاتی را انجام دادند و بر این باور بودند که کشورهای کویت و عمان به عنوان کشورهای بی طرف در تنش های منطقه خلیج فارس، بهترین گزینه ها برای میزبانی مشترک محسوب می شوند.

اما هیچ کدام از این کشورها ورزشگاهی که بتواند استانداردهای فیفا را برآورده سازد، در اختیار نداشته و فعالان حقوق بشر نگرانی های خود را بابت احتمال سوءاستفاده از نیروهای کارگر مهاجر در جهت احداث 2 ورزشگاه دیگر با ظرفیت 40 هزار نفر ابراز کرده اند.

در این بین، «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان به تازگی اعلام کرده است که کشورش برای آماده سازی در جهت میزبانی از تعدادی از بازی های جام جهانی آینده زمان کافی در اختیار ندارد.
وی در این خصوص اظهار داشت: بارها این سوال از ما پرسیده شده و پاسخ همیشگی ما این بوده است: ما آمادگی نداریم؛ اما در آینده سرمایه گذاری در تورنمنت های بزرگ شدنی است و ما از این موضوع خوشحال می شویم.

این در حالی است که «شیخ احمد یوسف» رئیس فدراسیون فوتبال کویت نیز ژانویه سال جاری مدعی شد که شرایط میزبانی از جام جهانی 2022 در مورد کشورش قابل اعمال نیست.

علاوه بر این، اینفانتینو که پیش تر نسبت به برگزاری این تورنمنت با 48 تیم ابراز امیدواری کرده بود، اخیرا اعلام کرده است که احتمال گسترش جام جهانی قطر و 48 تیمی شدن آن 50 – 50 است.

منبع: ایرنا