در المپیک توکیو سهمیه‌های بیشتری می‌گیریم احمدی: منبع درآمدی نداریم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، پرداخت پاداش یک میلیون دلاری وزارت ورزش به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعتراضات زیادی را از سوی ورزشکاران مدال‌آور رشته‌های مختلف در پی داشت که پریسا احمدی ملی‌پوش برنزی روئینگ بانوان ایران یکی از این ورزشکاران است. 

وی در این خصوص صحبت‌هایی مطرح کرد که در زیر می‌خوانید: 

بعد از بازی‌های آسیایی اردوهای شما تعطیل شده است اما با مشخص شدن کادر فنی اردوها آغاز می‌شود. 

بله؛ ما 6 ماه اردو نداشته‌ایم و البته در این مدت خودمان تمرین کردیم قرار است از چند روز دیگر اردوها شروع شود. 

روئینگ ایران در بازی‌های المپیک 2016 فقط یک سهمیه توسط مهسا جاور کسب کرد فکر می‌کنید در این دوره تعداد المپیکی‌های ایران بیشتر شود؟

من امیدوارم و ما تلاش می‌کنیم بیشتر از یک سهمیه کسب کنیم. تمریناتمان را خوب دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم در مسابقات جهانی این سهمیه را بگیریم.

البته با توجه به نتایجی که بانوان روئینگ سوار در بازی‌های آسیایی 2018 داشتند این امیدواری برای کسب سهمیه بیشتر شده است…

ما در بازی‌های آسیایی با اختلاف یک ثانیه سوم شدیم و مدال برنز را گرفتیم تا مسافت 1800 متر اول بودیم اما به خاطر موجی که ایجاد شد پارویمان گیر کرد. چین و کره که قهرمانان جهان هستند با ما در یک خط قرار گرفتند به صورتی که تیم‌های اول تا سوم مشخص نبودند. ما با چین یک ثانیه و با کره صدم ثانیه اختلاف داشتیم. با این دید می‌توانیم سهمیه المپیک بگیریم به شرطی که از ما حمایت کنند. ما تلاشمان را برای کسب سهمیه المپیک توکیو به کار می‌گیریم اما مسئولان هم به ما باید نگاه ویژه داشته باشند چون حقوق‌هایی که می‌گیریم هزینه رفت و آمدمان هم نمی‌شود. 

حقوق‌تان ماهیانه چقدر است؟ 

ماهی 400 هزار تومان می‌گیریم به شرطی که در اردو باشیم یعنی الان که 6 ماه است اردو نداریم حقوقی هم نمی‌گیریم. این 400 هزار تومان هزینه رفت و آمد ما هم نمی‌شود. از طرفی قیمت مکمل‌‌ها هم افزایش داشته است. با توجه به اینکه باید همیشه در اردو باشیم نمی‌توانیم جای دیگری کار کنیم چون در روز سه وعده تمرین داریم و 50 کیلومتر پارو می‌زنیم. مشکل دیگر من نداشتن لیگ است به همین دلیل منبع درآمدی نداریم.

پس این دلایل باعث شد تا شما عکسی را منتشر کرده و از پاداش به بازیکنان تیم ملی فوتبال اعتراض کنید؟ 

بازیکنان تیم ملی فوتبال حق دارند آنها هم زحمت کشیدند اما ما هم زحمت می‌کشیم. من حسادت نمی‌کنم ما به خاطر ایران و مردم کشورمان تلاش می‌کنیم. برای بالا بردن پرچم ایران پشت سدها تمرین می‌کنیم. از همه چیز و از خانواده‌هایمان ماه‌ها دور هستیم اما حقوق ما کم است. جایزه ما را هم نصف می‌کنند چون قایق ما دونفره است می‌گویند رشته ما تیمی است اما رشته‌های تیمی به فوتبال، فوتسال،‌والیبال،‌هندبال و بسکتبال می‌گویند آنها تیمی هستند نه ما که تا آخرین لحظه تک نفره تمرین می‌‌کنیم. روئینگ رشته سختی است ما استعدادهای زیادی داریم که می‌توانند در مسابقات جهانی سهمیه بگیرند. مسئولان هوای ما را داشته باشند و بیشتر به رشته ما نگاه کنند. 

به شما چقدر قرار است پاداش دهند؟

ما در بازی‌های آسیایی برنز گرفتیم که برای رشته‌های تیمی 40 سکه در نظر گرفته‌اند. چون قایق ما 2 نفره بود، این تعداد نصف می‌شود.

منبع: فارس