در واکنش به نژادپرستی؛ نخست وزیر بلغارستان استعفای رییس فدراسیون فوتبال کشور را خواستار شد

به نظر می‌رسد شعارها و حرکات نژادپرستانه در چارچوب دیدار بلغارستان و انگلیس، برای فوتبال بلغارستان گران‌تر از آنچه تصور می‌شد تمام شود.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ پس از پایان دیدار بلغارستان و انگلیس که با شکست 0-6 میزبان همراه بود، سرمربی بلغارستان بخشی از تقصیر حرکات نژادپرستانه را متوجه انگلیس دانست. اما نخست وزیر کشور چنین نظری ندارد. بویکو بوریسوف که پیش از دوران نخست وزیری، یک فوتبالیست حرفه‌ای بوده است، به شدت از اتفاقات شب گذشته (دوشنبه) در ورزشگاه واسیلفسکی عصبانی است.

کرسن کرالو، وزیر ورزش کشور بلغارستان در این خصوص گفت:

“نخست وزیر دقایقی پیش با من تماس گرفت و گفت که شما می‌دانید دولت در چهار سال گذشته اقدامات زیادی برای توسعه فوتبال بلغارستان انجام داده است. اما با توجه به اتفاقات شب گذشته، نخست وزیر دستور داده است که تا زمان استعفای بوریسلاو میخایلوف (ریاست فدراسیون فوتبال بلغارستان)، ارتباط با فدراسیون از جمله حمایت مالی را متوقف کنم.”

فدراسیون فوتبال بلغارستان هنوز واکنشی به این اظهارات نداشته است. اما با توجه به قوانین فیفا که دخالت دولت‌ها در فوتبال را نمی‌پذیرد، باید دید که آیا فدراسیون جهانی فوتبال به دخالت مستقیم نخست وزیر بلغارستان واکنشی نشان می‌دهد؟

همچنین انتظار می‌رود که یوفا و فیفا به شعارها و حرکات نژادپرستانه واکنش نشان دهند و محرومیت یا جریمه‌ای علیه فوتبال بلغارستان اعمال شود.

خبرنگار: سامان خدایی