دولو: هاکی باید از تک بُعدی خارج شود/ زمین‌ها را از فوتبال پس می‌گیریم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، «رمضانعلی دولو» که سابقه دبیری فدراسیون و ریاست هیأت هاکی استان تهران را در کارنامه دارد در مورد این رشته گفت: واقعیت این است که در هاکی از پتانسیل خوبی در چهار گوشه کشورمان برخورداریم که در صورت عنایت ویژه به نسل بالنده و جوانان مستعد می‌توانیم فردایی امیدآفرین را رقم بزنیم. البته زیرساخت هاکی نیاز به دگرگونی دارد و در این راستا باید هاکی روی چمن را نیز همانند هاکی داخل سالن فعال کنیم.

دولو در ادامه خاطرنشان کرد: در داخل سالن، ما تیم سوم جهان و قهرمان آسیا هستیم که این نشان از قابلیت بالای هاکی کشورمان دارد اما باور دارم که باید در عرصه هاکی روی چمن نیز اهتمام کنیم و آستین همت بالا بزنیم. به عنوان مثال در گچساران، کرمانشاه، تهران، سمنان، مبارکه و چندین شهر دیگر مسابقات هاکی روی چمن قهرمان کشور برگزار شده و باید این زمین‌ها را احیا و در مکان‌هایی که این ورزش قابلیت دارد، زمین‌های چمن راه اندازی کنیم.

دبیر فدراسیون هاکی یادآور شد: در واقع پیشنهاد بنده به عنوان نامزد انتخابات این است که ما همزمان در هر دو عرصه باید به پیش برویم و نگاه ما منحصر به هاکی سالنی نباشد. این یک شعار نیست بلکه واقعیتی غیرقابل انکار است و امید می‌رود که با حمایت مسئولان محترم بتوان در این آیتم به هدف رسید.

وی که در زمان تصدی دبیر فدراسیون هاکی مبتکر برگزاری مسابقات بین‌المللی و کلاس‌های پیشرفته و بین المللی مربیگری در کشورمان بوده، ادامه داد: یکی از اهداف مهم و راهبردی بنده این است هاکی ایران را به هشت منطقه تقسیم کرده ام تا استان‌ها بتوانند به سهولت و بدون دغدغه در رقابت‌های قهرمانی کشور حضور یابند. در این رهگذر، آئین نامه اجرایی مناطق هشت گانه کشور را تنظیم کرده ام که تمامی آیتم‌های لازم در آن لحاظ شده است.

این کارشناس هاکی در ادامه با اشاره به اینکه برای توسعه و اعتلای این ورزش باید برنامه عملیاتی تدوین کرد، افزود: تعامل با هیأت‌های استان‌ها و ادارات کل جایگاه رفیعی دارد و برای خرید وسایل این رشته باید با تولید کنندگان داخلی همکاری نزدیک داشت و برای احیای زمین‌های چمن که متأسفانه به زمین فوتبال تبدیل شده، باید همت گمارد. به عنوان مثال در تبریز، گچساران، همدان، نقده و برخی دیگر از شهرستان‌ها که زمین‌های چمن هاکی احداث شده بود، بنا به دلایلی به زمین فوتبال تبدیل شده که باید با تعامل با مقامات ذیربط بتوانیم آنها را احیا کنیم و در نهایت هاکی روی چمن را فعال نمائیم.

دولو که عضو کمیته قوانین و مقررات فدراسیون جهانی فلوربال، رئیس توسعه فلوربال غرب آسیا و عضو هیأت رئیسه کنفدراسیون آسیا و اقیانوسیه است در ادامه گفت: نگاه ویژه به پشتوانه سازی و تربیت نسل مستعد و آتیه دار در شهرستان‌ها به عنوان موتور محرکه هاکی کشور در اولویت برنامه‌های بنده به شمار می‌رود. ضمن اینکه مقوله آموزش و ارتقای سطح دانش مربیان و داوران نیز از دیگر برنامه‌های راهبردی است که امید می‌رود این برنامه‌ها بدون شعار و در پرتو انسجام همگی دوستان و حمایت مسؤولان از قوه به فعل درآید.

منبع: مهر