دکترموسوی ثابت: نام ماهی را به خاطر کمک های علی دایی در زلزله کرمانشاه انتخاب کردیم

به پاس فعالیت های انسان دوستانه و میهن پرستانه فوتبالیست و مربی پرآوازه کشورمان بعد از زلزله کرمانشاه به افتخار وی کتفیش علی دایی(Glyptothorax alidaeii) نامگذاری شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، دکتر موسوی ثابت عضو هیئت علمی گروه شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان گفت: این تحقیقات با همکاری دکتر سهیل ایگدری، عضو هیئت علمی گروه شیلات دانشگاه تهران، دکتر صابر وطن دوست، عضو هیئت علمی گروه شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل و دکتر یورگ فرایهوف، ماهی شناس موزه تاریخ طبیعی برلین انجام شد و ماهیان ناشناخته از این خانواده در ایران برای اولین بار به جهان علم معرفی شدند. با عنایت به پراکنش این ماهیان در رودخانه های استان های غربی و جنوب غربی کشورمان، نام علمی یک گونه از این ماهیان که در رودخانه سیمره کرمانشاه زیست می کند، به پاس فعالیت های انسان دوستانه و میهن پرستانه فوتبالیست و مربی پرآوازه کشورمان بعد از زلزله کرمانشاه به افتخار وی کتفیش علی دایی(Glyptothorax alidaeii) نامگذاری شد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۹، پروفسور شرف متخصص مورچه شناسی مصری از دانشگاه ملک عربستان مورچه ای را از منطقه مرزی کشورهای یمن و عمان کشف کرد و به دلیل سختکوشی و ظاهر آن به افتخار محمد صلاح فوتبالیست مصری، به نام مرانوپلوس موصلاحی (Meranoplus mosalahi) نامگذاری کرد.

بیشتر بخوانید:
کشف‌وثبت جهانی‌گونه جدید ماهی به نام علی دایی
شجاعی:علی دایی در عرصه مربیگری به حق خود نرسیده
علی دایی: به قرآن خجالت کشیدم فهمیدم محمد بنا مستاجر است

انتهای پیام /