رئیس فدراسیون گلف: المپیک توکیو را از دست دادیم اما باید برای ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی‌ کنیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، حمید عزیزی، رئیس فدراسیون گلف به برنامه‌های این فدراسیون برای درآمدزایی اشاره و بیان کرد: متأسفانه منابعی که از محل وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون گلف اختصاص پیدا می‌کند، اندک است. با توجه به اینکه گلف ورزشی المپیکی محسوب می‌شود باید در زمینه منابعی که به آن اختصاص داده می‌شود و ایجاد درآمد در بخش خصوصی و جذب اسپانسر تجدید نظر شود. برنامه‌هایی برای درآمدزایی داریم و تلاش می‌کنیم تا حد ممکن از وابستگی به وزارت بکاهیم.

او در پاسخ به این سوال که تا چه حد موفق شدید بخش خصوصی را وارد گلف کنید، گفت: تقریباً چهار ماه است که مسئولیت فدراسیون را برعهده گرفته‌ام اما در همین مدت میزان آورده‌ای که داشتیم از میزان تخصیص اعتبار وزارت خانه بیشتر بوده است. علاوه بر اینکه هشت دوره مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات رده‌های سنی بانوان و آقایان، جام جهان نما و سوپرلیگ را برگزار کردیم. یعنی در این مدت هم آورده‌ی مالی داشتیم و هم کلیه مسابقات عقب افتاده‌ای که باید در نیم سال اول برگزار می‌شد را پیگیری کردیم.

عزیزی در این زمینه افزود: در این مدت محل فدراسیون را برای نزدیکی به باشگاه انقلاب به خیابان نلسون ماندلا بردیم. از آنجایی که در موارد زیادی آئین نامه نداریم تلاش کردیم تا آئین نامه را تدوین کنیم و در گیر و دار مدیریت مالیات‌ها هم هستیم. در مجموع بحث‌های ریز و درشت زیادی وجود دارد که تلاشمان بر مدیریت آنها است.

او در مورد ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مالیات فدراسیون گلف بیان کرد: این مبلغ مالیات مربوط به سال‌های ۹۱ تا ۹۴ و در چند بعد تکلیفی، حقوق، عملکرد و جرایم است. در این چهار سال مالیات مربوط به هر کدام از بخش‌های تکلیفی، حقوق و جرایم به صورت جداگانه حدود ۸۰۰ میلیون تومان بود و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم مالیات عملکرد محاسبه شد. این مالیات‌ها به دلیل این است که اظهارنامه مالیاتی به سازمان مالیات کشور ارائه ندادند. علاوه بر این مبنای قانونی این کار را رعایت نکردند. در کل به علت آگاهی کم فدراسیون‌ها این مسائل پیش آمده است. خودشان آگاهی نداشتند و آموزشی هم ندیدند یا نامه‌ای از مراجع ذی ربط به آنها داده نشد که ترتیبات قانونی را رعایت کنند.

رئیس فدراسیون گلف در مورد اقداماتی که فدراسیون برای کاهش این مالیات انجام داده است، گفت: اقداماتی را برای کاهش این مبلغ شروع کردیم تا بتوانیم با ارائه مدارک قانونی و پیدا کردن روزنه‌های قانونی مالیات را به مبلغ معقولی برسانیم. از آنجایی که دفاتر قانونی هر سال باید در پایان سال قبل طرح شود و این کار انجام نشده بنابراین برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ همین مشکلات را داریم. تلاش می‌کنیم تا برای سال ۹۷ این مشکلات وجود نداشته باشد.

عزیزی در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با صحبت‌های داورزنی (معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش) مبنی بر پیگیری مالیات‌های گلف توسط وزارت و شخص وزیر، اقدام جدی صورت گرفته است؟ بیان کرد: این موضوع مدتی است که در وزارت خانه مطرح شده و شاید همه فدراسیون‌ها درگیر چنین مشکلی هستند به همین دلیل باید مراحلش انجام شود. ما از وزارت ورزش کسب تکلیف خواهیم کرد و اگر چنین نگاهی وجود نداشته باشد که فدراسیون‌ها باید از مسیر وزارت کار را پیش ببرند ما از مسیر مستقیم جلو می‌رویم. البته آقای داورزنی هم در مورد مالیات عملکرد اشاره کرد و مالیات حقوق، تکلیفی و جرایم را باید خود فدراسیون‌ها پیگیری کنند.

او در این مورد افزود: متأسفانه با توجه به وضعیت فدراسیون ما که از نظر مالی خیلی برخوردار نیست و میزان بودجه اندکی دارد، این عدد و رقم‌ها خیلی زیاد و غیر قابل قبول است.

رئیس فدراسیون گلف در مورد تشکیل کمیته تیم‌های ملی گلف بیان کرد: اقداماتش را انجام دادیم، به زودی احکام سرمربیان رده‌های مختلف را اعلام و اردوهایمان را به تدریج برگزار می‌کنیم تا قبل از پایان سال حتماً اردویی داشته باشیم. المپیک ۲۰۲۰ را از دست دادیم اما با ملاک قرار دادن المپیک ۲۰۲۴ باید برنامه‌هایمان را طرح کنیم تا بتوانیم خود را در کوران رقابت برای این بازی‌ها قرار دهیم.

عزیزی در پایان به برنامه‌های گلف در سال ۲۰۱۹ اشاره و بیان کرد: جدول برنامه‌های مختلفی که در عرصه بین‌المللی وجود دارد را تدوین کردیم اما باید اولویت بندی انجام دهیم تا در مسابقاتی که برای المپیک ۲۰۲۴ کمک‌مان می‌کند، شرکت کنیم.

منبع: ایسنا