رفتارهای عجیب مدافع لژیونر پرسپولیس

ستاره های تیم ملی علی رغم تجربه زیاد همچنان در بازی های ملی از اعتراض به داوری فروگذار نیستند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه، اتفاقاتی که در لحظات پایانی دیدار مقابل ازبکستان رخ داد کام فوتبالدوستان ایرانی را پس از قهرمانی در مسابقات کافا تلخ کرد. در حالی که ملی پوشان کشورمان با یک گل از حریف خود پیش بودند، محمدحسین کنعانی زادگان در اعتراض به داور به دلیل عدم اعلام خطای پنالتی بازیکن حریف روی خودش با کارت زرد دوم مواجه و از زمین مسابقه اخراج شد.

پس از این اتفاق مدافع کشورمان در اقدامی عجیب حاضر نشد از زمین مسابقه بیرون برود و با بازیکن ازبکستان درگیر شد! که این حرکت بچگانه او منجر به ایجاد درگیری بین بازیکنان دو تیم شد تا بازی برای دقایقی متوقف شود و داور چند دقیقه وقت اضافه اعلام کند که در این حین ازبک ها شانس این را یافتند تا دروازه ایران را با خطر مواجه کنند که اگر دروازه بان و مدافع تیم توپ را دور نمی کردند چه بسا کار به تساوی می کشید.

رفتارهای عجیب مدافع لژیونر

این نخستین بار نیست که شاهد رقم خوردن چنین اتفاقاتی در بازی های ملی هستیم و ظاهراً عادت زشت اعتراض به داوری در وجود بازیکنان ایرانی نهادینه شده است! فرقی ندارد که آن بازی در لیگ داخلی باشد یا مسابقات بین المللی و بازیکنان فوتبال ما تحت هر شرایطی دست از حاشیه و جنجال بر نمی دارند و با کوچکترین اتفاقی شروع به اعتراض کرده و داوران را در زمین بازی و بیرون از آن مورد هجمه قرار می دهند.

مشابه رفتاری که کنعانی زادگان در مقابل ازبکستان داشت را در لیگ های محلات هم نمی توان دید، اما یک مدافع ملی پوش که لژیونر هم هست و در تیم های بزرگ پایتخت توپ زده به مانند بازیکنان کم تجربه پس از اعتراض به داوری درون زمین می نشیند و باید به اجبار دیگران از زمین برود تا شاهد اوج آماتورگری یک بازیکن به اصطلاح بین المللی باشیم که ادعای حضور در ترکیب ثابت تیم ملی را هم دارد.

به راستی چطور یک بازیکن با علم به داشتن کارت زرد می تواند دست به اعتراض بزند و با بی مسوولیتی خود موقعیت تیمش را به خطر بیندازد؟ اگر ایران در دقایق تلف شده گل دریافت می کرد با یک یار کمتر قطعا کارش برای جبران سخت می شد و چه بسا ممکن بود قهرمانی را از دست دهد.

جنجال برابر ژاپن

تا به کی قرار است شاهد چنین رفتارهایی از بازیکنان ملی پوش و با تجربه تیم ملی باشیم؟ چند سال پیش در جریان مسابقات جام  ملتهای آسیا، تیم ملی کشورمان به دلیل اعتراضات کارلوس کی روش و بازیکنان سرشناس  تیم ملی از جمله آزمون، شجاعی،کنعانی زادگان و… با ۳ گل برابر ژاپن شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. این اعتراض ها از همان لحظه دریافت گل اول تا پایان سوت بازی ادامه داشت.

عجیب ترین اتفاق این مسابقه در لحظه ای بود که بازیکنان تیم ملی به جای مهار بازیکنان صاحب توپ حریف بازی را رها و داور مسابقه را دوره کردند تا دروازه ایران فرو بریزد و همین اتفاق پایه گذار گل های بعدی شد. با گذشت ۵ سال از این ماجرا هنوز شاهد این رفتارها هستیم و ملی پوشان ایران که حالا با تجربه تر هم شده اند ظاهراً از اتفاقات گذشته درس نگرفته و قصد دارند فرصت قهرمانی در جام ملتهای بعدی را هم با رفتارهای بچگانه خود از فوتبال ایران بگیرند.

انتهای پیام/