رقابت‌های جهانی کشتی بزرگسالان و امیدها

با وجود مشکلات دلاری و ارزی، تیم های کشتی امید و بزرگسالان به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

به گزارش شبکه لحظه و به نقل از خبرگزاری فارس، مشکلات ارزی و دلاری مشکل بزرگ ورزش و به ویژه کشتی ایران است و سبب شده تا بسیاری از برنامه ها و اعزام های برون مرزی کشتی لغو شود. در این میان برخی ها معتقدند با توجه به مشکلات موجود فدراسیون کشتی بهتر است تمام تمرکز خود را معطوف تیم بزرگسالان کرده و هزینه ها تنها برای تیم اصلی انجام دهد. تئوری که البته چندان پذیرفتنی نیست و در واقع هزینه های شرکت نکردن بیشتر از شرکت کردن است!

با توجه به قوانین اتحادیه جهانی کشتی در صورت شرکت نکردن در رقابت های جهانی بزرگسالان و زیر 23 سال فدراسیون های ملی با جرایم مالی مواجه می شوند و باید مطالبه به حق کادر فنی و کشتی گیرا امیدها را هم شنید.
جرایم در نظر گرفته شده برای فدراسیون کشتی ایران باید به صورت فرانک به اتحادیه جهانی پرداخت شود و با توجه به مشکلات ارزی موجود، این امر هزینه ی بالایی را برای فدراسیون در بر می گیرد.
با توجه به این شرایط و از طرف دیگر برگزاری مسابقات انتخابی تیم های ملی زیر 23 سال و انجام چند مرحله اردوی این تیم ها به نظر می رسد این مطالبه به حق کادر فنی و کشتی گیران این تیم ها باشد تا در رقابت های جهانی رومانی در دهه پایانی آبان ماه شرکت کنند.
با توجه به فاصله حدود دو هفته ای ما بین رقابت های جهانی مجارستان و رومانی حتی در صورت تأمین ارز ثانویه از سوی بانک مرکزی که قیمت آن حدود دو برابر ارز مبادله ای است و  از سوی دیگر قیمت بالای بلیط پروازهای خارجی به نظر می رسد فدراسیون کشتی می بایست یک راهکار درست و منطقی برای اعزام هر چهار تیم به مسابقات پیش رو بیاندیشند.
از سوی دیگر بالطبع اهمیت مسابقات جهانی بزرگسالان بیشتر از رقابت های زیر 23 سال است و باید دید فدراسیون نشین ها در این زمینه چه برنامه ای دارند که تلاش های کشتی گیران هر دو تیم بالخصوص امیدها دیده شود.
می توان هر چهار تیم در دو رشته آزاد و فرنگی را به مجارستان و رومانی اعزام کرد و در نهایت می توان با نفرستادن هیچ همراهی، چند نفر از کشتی گیران و مربیان تیم بزرگسالان کاست تا امیدها هم بتوانند با همان تعداد نفرات راهی رومانی شوند و در این بین باید روی نفرات شاخص و مدال آور تیم های ملی حساب باز کرد.