روحانی: میزبانی ژاپنی‌ها کار را برای همه سخت خواهد کرد/ ملی پوشان شرایط مساعدی دارند

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مرحله دوم اردوی تیم ملی کاراته برای حضور در لیگ جهانی ژاپن از روز امروز  تا 23 مردادماه  در رامسر پیگیری خواهد شد و ملی‌پوشان کشورمان قرار است برای  حضور در پنجمین مرحله لیگ برتر کاراته‌وان ژاپن حضور داشته باشند.

حسین روحانی ،‌در پاسخ به این سوال که مرحله جدید اردوهای تیم ملی کاراته از چه زمانی شروع می‌شود، گفت:

دومین مرحله اردوی تیم ملی کاراته بعد از مسابقات قهرمانی آسیا از امروز در رامسر آغاز خواهد شد، ما پس از قهرمانی آسیا یک مرحله ریکاوری 10 روزه داشتیم و مرحله اول اردو 5 روز طول کشید. بیشتر برنامه‌ ما روی تمرین بدنسازی ملی‌پوشان بود. مرحله دوم اردوها از امروز در رامسر استان مازندران آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه پیگیری می‌شود. خوشبختانه شرایط ملی پوشان همه مساعد است.

مربی تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد:‌

تمریناتی که برای ملی‌پوشان در رامسر در نظر گرفته‌ایم باعث می‌شود یک تنوع تمرینی نیز وجود داشته باشد چون تمام اردوهای تیم ملی در پایتخت برگزار شد و از لحاظ ذهنی این مرحله از اردوها خیلی برای کاراته‌‌کاها مفید است. ضمن اینکه به خاطر شرایط آب و هوایی که رامسر دارد تقریبا نزدیک به شرایط آب و هوایی ژاپن  است.

روحانی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست به خاطر مسافت طولانی که وجود دارد تیم ملی چند روز زودتر به این رقابت‌ها اعزام شود، گفت:

در مسابقات قهرمانی جهان سال 2008، تیم ملی دیر به مسابقات جهانی اعزام شد و تنها من یک مدال برنز کسب کردم از نظر من یکی از عوامل عدم نتیجه در آن رقابت‌ها دیر اعزام شدن بود. پیشنهاد من این است که تیم چند روز زودتر به این مسابقات اعزام شود تا از لحاظ بدنی ملی‌پوشان بتوانند تا قبل از آغاز مسابقات ریکاوری کنند.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که میزبانی ژاپن در این دوره از رقابت‌ها چقدر کار را برای کشورهای حاضر در این مسابقات سخت می‌کند، گفت:‌

وقتی فدارسیون جهانی برای کسب سهمیه المپیک یک زمانی را مشخص کرده باید در آن زمان اعلام شده ترکیب نفرات نهایی حضور در المپیک مشخص شود به همین دلیل رقابت‌ها رفته رفته سخت می‌شود. همه کشورها به دنبال گرفتن امتیاز و مدال هستند تا بدون هیچ ریسکی مستقیم سهمیه المپیک را کسب کنند. میزبانی ژاپن در این مرحله کار را نه تنها برای ما بلکه برای همه کشورها سخت کرده است.

منبع: فارس